Välkommen hit till min blogg -

lördag 14 juni 2008

Vilken kväll!!!!!

först laddade vi upp med att dricka öl o äta middag där ute.. ja.. jag klantade ju till det som vanligt.... när matte o husse vände ryggen till så blev jag lite törstig.. men .. ett hett tips!! hundar speciellt valpar har svårt att hålla i stora ölglas.... jag provade o resultatet.. ja det blev en dusch.. först med öl.. guiness eller vad den hette en läskig besk sörja.. inget kul alls att få över sej.. o glaset som sedan rullade ner på golvet o kraschlandade på golvet.. jisses va rädd jag blev.. men jag stod blick stilla tills husse kom rusande.. o då frågade jag mej.. vilket var viktigast?? jag eller ölen... ja för matte så var ju jag viktigast men husse.. jag han kastade sej över ölglaset o började varsamt plocka upp det.. hmm.... men hallå.. det var ju i många bitar!!?? jag trodde först att han skulle slicka golvet o glasbitarna men han bara samlade ihopa dom för att vi inte skulle skada oss...

o hispiga matte kom ju igång oxå.. kastade av sej shortsen sa åt husse att göra likadant.. o sedan.. ja sedan drog dom ner mej i källaren... till ... duschen.. rätt skönt o får bort ölen ur pälsen... så jag stod ut med det o matte sa att jag var jätteduktig..

sedan satt jag o matte ute en stund o fixade med min päls.. det var härligt att bli borstad.. 

sen gick vi in o kollade fotboll o åt ostbollar.. men jag tog ingen öl till... var inte sugen längre... rätt som det var såkom det folk... Det var Peter som kom.. jag har inte träffat honom sedan jag var liten..han är en riktig buse den där.. hård men rättvis.. först så låtsades han som om han inte såg mej.. o jag hoppade o hoppade.. till sist så såg han mej.. o han hade godis med till mej... o sedan lekte han jättemycket med mej.. kravlade runt på golvet.. var nästan lika koko som matte var en gång.. men han hade ju bara ätit choklad o druckit kaffe... men vi hade jättekul....

för en stund sedan gick jag o husse en sväng.. matte ville inte följa med.. mesig tyckte jag först .. men fattade varför hon inte ville med.. jisses vilken regnskur det kom.. jag o husse var helt dränkta när vi kom hem.. men matte var beredd med handdukar åt oss... men var var den varma chokladen??!! med maschmallows?? ja se så långt tänkte hon inte.. vi skulle nog behövt nåt o värma oss med i det läget.. men ok.. mej frotterade hon rätt flitigt.. men husse fick klara sej själv...

Jonas... var planet så mycket försenat?? kom du i tid till det du skulle till eller var det bara o vända hem igen??
Tessan... grattis på födelsedagen ... några dagar för tidigt...  du ska se att Adde köper nåt gott med hem till dej... o till sin svärmor.... matte har berättat att hon träffat Adde.. o att han var en redi påg.... med skånska rötter...  verkar äta länge oxå.... en redi skåning...

nu ska jag vila soffan... behöver vila för att växa..

Eder gullige skrivare Coky den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Jonas Carlsson sa...

Hej Coky!

Jag skulle tro Öl är bra för pälsen människor tvättar sig med Ölshampa för att få fint hår. Vi kom inte iväg från Arlande förrän kl 17:30 fem timmar senare än planerat. Just nu håller vi tummarna att det ska gå bra när vi ska flyga hem i morgan men då är det ju SAS så det ska väl gå bra. Nu ska jag på stämmofest vi hör!
Jona