Välkommen hit till min blogg -

tisdag 3 juni 2008

Tvättat varmt o tumlat??

Ja jag undrar vad dom har gjort.. för nån månad sedan var hon ju jättestor... jag kunde springa under magen på henne...  åhh.. ni undrar vad jag svamlar om???!! Saga.. det kändes som om hon har krympt.. det sa både matte o husse oxå.. dom utbrast..-Nämen.. va liten hon är.. vi var o hälsade på inne på Sagas jobb i går..  jissses killar va gott hon luktade.. hon viskade nåt till mej o jag försökte göra som hon sa.. men sedan illvrålade  hon -- Coky!! kliv av mitt huvud dummer!!  fattar du ingenting??!!.. nä.. jag fattade ju inte vad hon menar.. har ju inte genomgått den där kursen ännu som alla pratar om.. . Blommor o bin.....

Men jag vet i allafall att blommor smakar o luktar för det mesta gott som Saga. o flygfän med randiga pjamaser ska man akta sej för för dom har taggar i sina pjamaser.. med taggen utåt precis som Saga när hon blir arg.. men hon har ingen tagg..hon har tänder..... jaja.. matte sa att biologin fick vänta några veckor till....

Det var jättekul  träffa Saga igen... vi rullade runt lite på golvet o jag drack lite av hennes vatten.. o .... ja ni vet...

men det var inget kul o åka dit.... i bilen.. men jag hade mitt nya säkerhetsbälte på mej.. det var egentligen faktiskt rätt ok.. o jag hade AC mitt i nosen.. nästan så jag har mittbena hela vägen från nostippen till svansen.. Matte satt bak hos mej.. mysigt för hon kelade med mej hela tiden..

när vi åkte hem så skulle husse handla.. en ny grill.. jaja.. dom grillar en hel del dom där människorna... man kan nästan säga att grillen går varm...... ni fattade det skämtet va??? en gång så pep brandvarnaren till..

på tal om larm.. så larmade det ordentligt här i byn i går... matte sa att dom testade larmen.. TUUUUT hördes det ... från början så fattade jag ingenting. men så började matte oxå tuta.. o då blev det genast lite roligare... för henne i allafall.. jag hade nog hellre legat på min dyna på uteplatsgolvet... ha det tyst o lungt o ett ben o tugga på...

jaha.. där missade jag frukosten.. Matte stoppade precis in sista smulan i munnen.. sin egen mun... krokodiltänder oxå att jag inte höll mej framme...

Nu har matte o husse blivit helt stolliga.. i går när jag skulle gå upp o lägga mej... då stod det en storm-tillverkare uppe i hallen o bara blåste på mej... jisses så överraskad jag blev.. så jag vände o sprang ner igen....

Husse sa att det var ingen fara.. det var bara en fläkt.. o han hade rätt.. det var mysigt.. lite svalare blev det i allafall.. men i natt väckte jag matte så hon fick gå ner o kissa.... o stänga av oväsnet o stänga till fönsterna.. för dom dära pjoddarna där ute började sjunga.... 

 

nu ska jag sova en stund på soffan.. sedan ska jag o matte nog gå en sväng.. vi brukar ju göra det på förmiddagen.. ingen lång runda för jag blir så flåsig.. men vi ska nog gå o lukta nånstans..

vi hörs...

Eder Gode o Trogne Följeslagare Coky... (visst låter det coooooooolt)

Inga kommentarer: