Välkommen hit till min blogg -

onsdag 4 juni 2008

Dagens rader

Ja jag tänkte berätta lite om min matte.. hon hittar på allt möjligt knäppt.. vet ni vad hon gjorde i går?? jo.. klippte bakhasorna på mej.. men jag får ju faktiskt erkänna att det blev rätt bra.. pälsen tufsar inte till sej så mycket längre så att det kliar.. när jag blir stor ska jag bli klippt som Saga blir... det verkar vara härligt o vara snaggad när det är varmt ute.. för det har det varit den senaste tiden.. ja nu gällde det alltså min matte...

igår fick Matte för sej att jag skulle genomgå en korvtortyr... hmm.. ja.. ni läste rätt.. korvtortyr.. hon sa att hon trodde att det skulle vara nyttigt för mej.. Men HALLÅ... är det inte ute med korvtortyr??!! kör dom inte med helstryp numera?? eller piska som med dom andra stora djuren?? jo jag har liksom sett tigrar o lejon på tv...

jo korvtortyr.. Matte la ut massor av korvbitar på köksgolvet.. hel löjligt tycker ju jag i allafall när man inte fick röra dom.. när jag kom närma en korvbit så vrålade hon NEJ !!.. totalt helknäpp... sedan plockar hon upp korvbiten o jag får sitta fint.. ligga fint.. tassen .. vinka.. o sedan får jag korvabiten som blivit lite lagom dammig o ljummen..... men.. jaja.. den var ju god i allafall lite korvsmak fanns ju kvar..... när jag sedan sneglade på en annan korvbit så var det samma sak där.. jisses vilken egoist.. skulle tydligen ha varje liten korvabit själv.. sedan gick hon runt på köksgolvet... Jag måste bara ut på toa.. snart tillbaka.....såja.. tillbaka.. visst är det läskigt när man blir jättekissig helt plötsligt..

var var jag nu igen.. jo matte gick runt o tappade korvabitar på köksgolvet.. o vrålade nej.. OK.. jag fattade till sist vinken.. vad hon ville säga var att det som råkade komma på golvet skulle jag ge katten i..

Jag brukar på spel ibland på kvällarna.. Matte o Husse kallar det frispel... men igår kväll så var det inte jag.. det var Matte.. hon kravlade runt på golvet o lekte med mina leksaker.. ja dom få sakerna jag har kvar.. o sedan la hon sej i min jättestora korg..  helt koko var hon... undras hur mycket vin hon hällt i sej... men vi hade jättekul.. jag jagade o lekte med henne.. o sedan var jag mega trött.. slocknade rätt snabbt när jag väl kom i säng..

nu ska jag hitta på nåt..

Er Trogne Skrivare

Den dagboks skrivande Cockerpoo'n Coky

Inga kommentarer: