Välkommen hit till min blogg -

måndag 2 juni 2008

sommar sommar sommar

åhh va det är skönt väder!! jag har draigt matte en sväng redan idag fast klockan bara är halv 9 .. o sedan har vi ätit frukost.. jojo.. matte bjöd faktiskt lite på mej..ja!! ni läste rätt... Matte.. min Matte....Matte.. hon bjöd lite frukost på mej.. den snåljåpen brukar svälja rubbet i vanliga fall så hon måste ha blivit mätt.. jag fick smaka ägggula o sen äggvita.. hmm.. ja kanske jag kan lära mej äta det oxå men vilken skum konsistens.. p sedan en pyttepytteliten bit macka där hon slickade av kaviar o majonäs...

jaja.. den lilla smulan gick o äta den oxå tycker i allafall jag.. kaffe fick jag inget .. matte sa åt mej o gå o dricka vatten i stället.. jisses.. var är servicen på detta stället!!?? kan man inte ens få vatten serverat på uteplatsen???

vi gick en lite sväng innan som jag sa.. matte var rena ankaret idag.. jag fick dra henne hela vägen.. jättejobbigt.. jag fick stanna o hosta ett par gånger innan jag kom på att det drar mindre i halsen om jag håller nere i kopplet.. det funkar med matte men husse är mycket strängare.. han sätter ättika på kopplet.. tänk er!! gå runt o stinka ättika. inte nog med att det stinker..det är jättesvårt o stava till oxå.....

Matte sa att vi ska gå en sväng till sen.. när affären öppnat för då står det en farbror utanför och säljer jordgubbar.. hon.. Matte ville ha lite såna sa hon..men jag tvivlar ju på att hon bjuder varken såna eller yoghurt till.... hon är sååå snål ibland... hmm.. jaja.. jag får väl kasta mej på golvet istället o hoppas på korv..

nu ska jag sova..... hörs sen

Eder Evige Coky "Den bloggande cockerpoo'en"

Inga kommentarer: