Välkommen hit till min blogg -

måndag 9 juni 2008

Mysdag

ja matte o jag tog oss en riktig mysdag i dag.. vi har slöat o slappat.. gick en sväng till affären o handlade jordgubbar.. jag gillar jordgubbar med vispad grädde med massor av vaniljsocker i..

jag spanade lite innan på grannens son.. wow va snygg han var.. dom hade kammat honom o klätt  honom i jättefina kläder.. matte sa att han ska på studentbal idag.. och sedan tar han studenten på fredag trodde hon... jag vill nog oxå ta studenten o ha så fina kläder.. Matte sa att det nog var omöjligt men att hon skulle se om hon kunde göra en fluga eller slips till mej.. hmm.. slips kan jag väl själv fixa.. bara till o rulla ut tungan ju...

ska bara..............................

hej igen..jag var tvungen att rusa ut i köket en sväng...  skulle bara skälla på Mjau... hon smaskar så himla mycket när hon äter.. gissa om hon såg kul ut när jag skällde på henne.. öronen pekade rakt ut från huvudet... o svansen var hyperstor...

i eftermiddag hade matte tänkt lägga sej på uteplatsen o sola lite.. det såg jätteskönt ut så jag knuffade undan henne från dynan o la mej.. med huvudet på kudden.. o somnade.. matte väckte mej för jag snarkade påstod hon!! SNARKADE!! o det ska hon prata om... jag är bara en liten valp på lite över 10 kg... o då kallas det väl ändå inte snarka.. utan snusa tycker jag..

jaja hursom helst så var det skönt o ligga där.. jag ska dra ut en kudde i morron oxå för det var gott o ligga mjukt med lilla huvudet...

Matte sa innan att det är nog snart .. vänta!!!!!!!!!!

Tillbaka.. det är mycket att göra i köket idag... Mjau ville gå ut o jag tänkte hjälpa till så det inte tog hela dagen.. ... var var jag nu igen??

jo matte nämnde att det snart var tortyrdag igen.. klippa under dom små söta tassarna.. jag syftar då på mina... men ok.. det blir ju rätt svettigt det får jag ju erkänna.. o kasigt oxå.. rätt kul det faktiskt.. att sladda över halva rummet..

I morron kväll ska vi ha gäster.. husse ska ha fotoklubben på möte här.. o då räknar jag ju med att bli ordentligt kelad.. o kanske jag kan tigga till mej lite gott från bordet oxå.. jag såg att det handlades en hel del godsaker...

husse o jag sov på soffan i natt.. nä.. inte bara för att matte snarkade men.... ja hon gjorde ju det.. men det var inte därför.. utan det var så varmt däruppe.. så husse tog sin kudde o gick ner.. då började jag gråta.. lipsill väste matte åt mej.. o då blev jag ledsen på riktigt så jag ylade högre o då kom husse upp o hämtade mej.. man vill ju inte missa när nån är på nedervåningen .. det är ju där köket bor..o i köket bor kylskåpet...

nu ska jag gå o vila en stund så jag orkar busa i sängen sen när husse o matte gått o lagt sej.. natti

Er Hängivne Bloggande Coky... den dagboksförande Cockerpoo'n

Inga kommentarer: