Välkommen hit till min blogg -

torsdag 19 juni 2008

Hot? eller löfte? kanske mutor?

Ja det är den stora frågan för mej just nu..

Matte berättade att vi skulle åka o handla hon och jag.... MEN jag skulle sitta i bilen.. men hallå.. hon sa ju precis att VI skulle åka o handla... och nu ska jag sitta i bilen.. NÄÄÄ där var hotet.. men.. sedan kom hon med.... att hon skulle handla nåt till mej... o sedär.. där var löftet... både ett hot och ett löfte på samma gång.. detta blir svårt att reda ut... jag antar att hon med löftet menar att jag ska sitta lugn o tyst i BILBUREN??!! jaja.. vi får se hur det blir med det....

vi hade slagsmål i går kväll.. jag o matte.. husse gick o la sej jättetidigt för han skulle upp o kolla fotbollen med mej i går kväll...

vet ni vad matte gjorde då??? plockade fram klotången.. hon tänkte klippa mina klor.. ja jag borde misstänkt att hon hade nåt på gång för hon låg o kravlade på golvet med mej o busade utan att ha hällt i sej vin innan..

jag bet matte .. jättemycket i fingrarna.. hon sa att jag var riktigt aggressiv..... hon lyckades på nåt sätt klippa klorna på baktassarna.. men när hon skulle ta framtassarna hade jag fått nog.. jisses kompisar hon är ju inteklok min matte.. morrade o fräste åt mej som den värsta puman.. o sedan gick hon o hämtade en tjock handske.. då hade jag fått nog så hon fick bara klippa en klo på varje framtass.. men hon hotade att återkomma till saken igen..... idag.. katten oxå... ännu mer mutor kanske??? jaha.. där kom vi till MUTOR... om jag uppför mej så kanske jag får en hel ko o tugga på.. eller vildsvinen hos Änglamora på ön.. nä.. sån vill jag inte ha.. dom grymtade så våldsamt... värre än matte när hon somnar på soffan ju.....

nu ska jag rätta till pälsen så jag ser söt ut när jag sitter helt ensammen o övergiven i hundburen lääääängst bak i bilen... såå ensam o övergiven.. stackars mej..... o bergis så har matte tänkt åka till varje affär i hela byn o storhandla..... suck o stön.....  detta blir nog ingen rolig förmiddag.. men i eftermiddag kanske det blir roligare.. för då ska vi nog köra Zazza till jobbet.. jaha.. då blir det bilen då oxå.. det tänkte jag inte på.. men sedan kommer kanske Kai-li och Majas matte hit en sväng.. Kai-li är en golden.. o Maja.. *ler stort* Maja har bott här lite i höstas.. hon har varit Zazzas hund ... tänk om nån av dom är med...... Matte undrar om Maja känner igen henne... jaja.. vi får väl se.. för troligen är dom inte med.. för dom har lååång väg att åka..

hej så länge

Eder Trogne Coky

den bloggande cockerpoo'n

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Vi ska som medlemmar i Coky´s fan-club. Ta upp detta problem med mutor och ensam i bilen. Oroa dig inte vi hör av oss, dina trogna fan i Nynäshamn