Välkommen hit till min blogg -

söndag 1 juni 2008

Åhh härliga dagar..

Varmt o gott är det ute.. i förrgår fick jag glass... tänk om det kunde vara i förrgår varje dag??!! då hade jag alltid fått glass ju..

I dag har Figo varit här o lekt med mej.. krokodiltänder så kul vi hade!! jag jagade honom  hela tiden... men ibland så fintade han mej o sprang under mej.. hmm.. ja då hade ju han roligt.. hmm..

Jag tror jag börjar bli beroende,, ,,,,,, av korv... bara jag känner lukten av korv så kastar jag mej på golvet. Matte hårdtränade mej i går nämligen.. vi satt på köksgolvet o matte hade korv i ena handen o sa åt mej o lägga mej ner.. o vad gör man inte för lite korv.. jo kastar sej ner på golvet.. det är nog en reflex.. matte säger att jag är duktig.. men jag tror att det är övergående.. nä.. duktig kommer jag alltid o vara.. men att kasta sej på golvet för pyttesmå korvabitar.. snart får hon faktiskt ge mej en hel korv om jag ska lägga mej på golvet.. eller så får hon lägga ut en madrass för man får ju ont i armbågarna o knäna om man ska fara upp o ner hela tiden..

nä fram för fri korv!!

det skulle man faktiskt kunna demonstrera om... jag kan låna papper o penna av matte o pinnar hittar jag alltid.. så kan jag gå bort vid affären med mitt plakat  "Fri korv åt alla hundar" !! ... ja.. det är kanske bara en dröm för matte lämnar mej inte tillräckligt länge för att jag ska vare sej göra skylt eller gå till affären själv.. 

Matte tror att jag skulle kunna få sommarjobb sa hon.. som mossrivare.... o dra gräs i kanterna.. men hallå!! jag är ju bara en valp.. ska ju få saker o ting serverade ju.... inte jobba....... ska jag jobba så ska det vara som vakthund... i en korvaffär... jisses va jag skulle ha vaktat då... hmm

i morse städade matte o jag svalen.... jag vet exakt var ketchupflaskan ska stå.. ja jag slickade mej fram .. det måste jag erkänna... visste ju inte vad som var vad så jag provslickade lite av flaskorna i dörren på svalen.. ja bara understa dörrhyllan.. den ovanför .. där stod hostmedicin med en trekant på .. o sånt låter man ju bli.... men ketchupen o sweet chilisåsen.. dom stod vid varsin sida om dillen.. hmm.. dill gillar jag inte så mycket..liknar ju gräs.. men kattamorrhår vilken smak.... matte sa att dill är gott.. men jisses vilken konstig smak den har då...

i går var jag ensammen hemma.. jag ylade i 10 minuter.. husse hade visst stått utanför.. matte cyklade till affären.. ja somsagt.. jag ylade o grät... sååå elakt o bara lämna mej... men när matte kom hem så fick jag nya tuggeben... jag hade ett med upp i går.. till sängen.. för jag får inte snutta på handdukar mer så matte sa att tuggeben var ok..  bara jag inte smaskade för mycket o inte la tuggebenet så kon la sej på det.. men hallå!!??!! jag är väl inte dum heller.. om hon la sej på mitt tuggeben??!! jag har ju inte en chans o rubba henne när hon slocknat.. inte ens välta henne ur sängen..

nu ska jag vila vidare.. det var slitsamt o leka med Figo i denna härliga värmen..

bus på er.. hörs i morrn tror jag...

Inga kommentarer: