Välkommen hit till min blogg -

onsdag 11 juni 2008

Mittbena

ja nu har man ju mittbena över hela kroppen.. som det blåser... Matte säger att det säkert är en kusin till Gudrun.. Men vem katten är Gudrun??!! ingen jag har träffat.. Aha.. matte säger att det var en storm som hette det...  o vad ska dom döpa denna stormen till?? Coky??!! matte sa nåt om att jag är lika snabb som vinden i bland.. men.. idag skulle jag nog inte hinna med... inte ett grässtrå står rakt upp.. dom ligger vindslickade längs med marken...

vi  äter frukost vid datorn idag... o tänk.. jag har fått macka.. en brödbit med smör!! matte slickade inte bort smöret denna gången.. o en brödbit med smör och äggbit.. inte illa. matte måste ha blivit mätt. annars hade jag inte fått så mycket av det snåljåpen...

kaffe fick jag inget matte sa att jag har vatten i skålen o att kaffe inte är bra för mej.. hmm är det det för henne då då??? ja kanske hon blir lite piggare o på pyttelite bättre humör när hon väl fått sitt morronkaffe

hmm.. nu stack hon in en bit paprika i min mun.. fattar ni vilken skum känsla.. jag trodde det var skinka.. o med den smaken i tanken o paprika smaken på tungan så blev det rätt mycket fel... men den slank ner ändå..

nu har jag blivit jättestor kille.. går både upp o ner i trappan... jag gick tillockmed upp o ner en gång extra i morse för det var sååå häftigt.. kittlar lite i magen när man går ner..

men matte var lite taskig.. satte för kompostgallret o sa att på dagarna så får katterna vara i fred där uppe.. varför då??!! varför ska dom få vara nånstans där inte jag kan gå... jag har stor respekt för kompostgaller.. tycker att dom är otäcka.. jag har fått såna över mej ett par gånger.. helläskigt... 

nu ska jag se till att matte tar det lite lugnt.. tänkte brotta ner henne i soffan o sova med huvudet på henne så hon inte kan flytta sej... utan att jag märker det...

jisses vad det blåser ute.. tur att matte håller i kopplet .. igår så slet jag mej.. matte tappade taget om senilkopplet så jag tog det o rusade i väg.. jag hade jättekul.. men så kom Lady... o vi lekte en stund.. hon kom in på gräset till mej.. åhh va kul vi hade.. jag ska hålla utkik efter henne så kanske vi kan leka i kväll oxå.. om det inte blåser o regnar.. vi har faktiskt fått regn idag.. matte räknade till femton droppar på köksfönstret..

nu ska jag sova.. hejdå.. ses sen

Coky

Inga kommentarer: