Välkommen hit till min blogg -

lördag 7 juni 2008

Jisses vilken kväll!!

i går kväll menar jag då... jisses vilket ös det var då!!!

irriterad matte packad husse o busjycken.... ja det säger väl allt...

husse hade roligt i går.. dom satt ute rätt länge men matte o jag gick in o la oss på soffan o vilade öronen.. sedan när husse kom inramlande så frågade matte om han klarade av att gå en sväng med en nödig hund... då menade hon mej.. ja o då började FESTEN !!! jisses vilken partykille husse är.. han tog med mej till nån av grannarna.. det kan ha varit hos Loke.. men jag är inte säker för Lottie var oxå där-.... där inne släppte nån loss mej.. o jag har ju verkligen sinne för att släppa loss... men efter ett tag gick jag ut... ja.. ensam.. tja.. husse verkade ju ha fastnat där inne.. jag gick ut.. tänkte gå bort till Jonna o hälsa på.. rätt som det var så kom Jonnas matte rusande med lillhussen i släptåg.. ja då tog det ju verkligen fart i husse.. ut rusade han o attan va kul vi hade.. Jonnas matte kallade på min matte så hon fick oxå vara med o leka.. vi jagade.. tja... dom jagade mej över hela gräsplanen.. åhh va roligt när så många busar med en... matte svor o muttrade o hade sej.. vilken gnällspik.. hon borde springa fortare i stället.. jag försökte locka henne till det genom att ligga still tills hon var riktigt nära mej.. då pös jag iväg..  till sist blev matte trött .. ja hon såg väl att jag oxå blev det så hon gick in o hämtade fika åt mej.. en stor klick leverpastej.. hela hennes pekfinger var fullt... sedan när jag var i mattes famn så började hon muttra o ha sej om att jag inte fick vara ute o ränna ensam vid den tiden på dygnet... jaja.. vi gick in o la husse.. sedan började jag skälla på matte.. jag ville ut igen.. matte trodde att jag var nödig så hon var ju snabb ut.. på med myggspray på sej.. o ut... en snabb runda o sedan fattade hon att jag bara ville leka o gick snabbt in igen med mej... vilt muttrande.. inne blängde hon på husse som låg o sov så sött i sin . eller vår säng.. ja sedan gick vi o la oss vi oxå jag o matte...

Idag har vi slappat hela dagen.. jag var rätt trött i morse.. hade nog kunnat sova bort hela dagen..men har ju barnen på campingen o hålla koll på.. vill ju inte missa någon klapp o kel av dom..

i kväll så grillade vi o sedan matade vi myggen lite innan jag o matte gick in i husvagnen.. matte sa att jag måste skriva min blogg innan vi går o lägger oss.. ja jag måste medge att jag är jätttrött i kväll.. har ju fått i mej massor av friskluft o kelat med massor av folk. det kom hit en farbror oxå och pratade lite. han hade godis i fickan.. jag fick ett hundkex av honom.. detta är en härlig camping..

nu ska jag gå o lägga mej... i husses säng för matte stinker myggmedel.. yrk... henne kan man inte gå i närheten av.. är det inte tiger balsam så är det djungelolja o annat skräp hon häller över sej.. sånt sticker i en stackars valpanos..

Vet ni.. idag har jag ätit 2 stycken glassar.. päronsplitt.. wow va gott det är med glass.... jag fick testa mattes blåtira oxå.. haha.. jag blev blå på tungan av dom.. matte vräkte ju i sej nästan hela glassen så hon såg helt giftig ut i sin mun....

Natti alla mina vänner..

Er Otroligt O-busiga Vän den bloggande cockerpoo'n Coky

Inga kommentarer: