Välkommen hit till min blogg -

fredag 6 juni 2008

Lång o slitsam dag

I dag på förmiddagen åkte vi till en marknad.. jisses amalia va mycket ben där var då.... människoben av alla de olika sorters.. åderbrock o välrakade.... håriga läskiga o med o utan långa ben.. mest korta brallor.. det var därför jag såg hur dom såg ut... o där fanns ett lååååååångt bord fullt av diverse delikatesser för hundar.. massor av tuggegott o kex o annat smarrigt..o vad gör matte?? jo lyfter upp mej så jag ser allt det goda o sedan.. ja sedan ställer hon ner mej o vi går ... utan att ha köpt nåt!!! vad säger ni om det.. jepp så tänkte jag oxå.. snåljåpar.. men.. sedan när vi gått runt.. jag för min del kollade mest in ben.. men en o annan hund fanns det ju oxå.. o barn.. ja då drog husse mej åt sidan .. då var det dricka paus.. det var gott med vatten kan jag tala om.. sedan gick vi lite till o sedan tvärnitade matte o mumlade till husse.. pengar.. men hallå... hon har väl egna pengar.. eller hon har redan satt sprätt på dom??!! hörde nog hur det skramlade om hennes börs.. jaja.. men vet ni vad hon gjorde.. jo köpte ett mega stort tuggeben till mej!!!!!!!!!!!jaja.. hon slår på stort när husse betalar ja...

sedan gick vi till bilen.. o vet ni vad vi träffade på när vi gick dit??!! en stor fin kungspudel.. titta sa matte.. sådär sa dom att din mormor såg ut.. wow .. tänk att jag har en sån donna i släkten.. o vilken gång.. hon gick så himla vackert.. matte sa att jag gick nästan likadant.. då blev jag jätteglad.. tänk.. matte tycker att jag går elegant..

sedan åkte vi o hälsade på Jonna i hennes nya hus.. holabandola vilket hus.. massor av plats o leka på! o vilken trädgård... finfint.. jag sov en liten stund på deras altan.. ja jag blev ju så mätt när jag rensat Jonnas matskål.. där fanns potatis.. o yammie va gott. har nog aldrig ätit så goda potatis.. men å andra sidan så var det nog första gången... tror jag..

sedan åkte vi hem o åt middag.. o jag fick mat igen.... kålpudding utan kålen.. det var gottigottgott.. inte konstigt att jag är så trött ju..

nu har vi suttit ute o grillat.. jag sov mest i mattes knä... men jag har träffat andra hundar. Amber en basset som bor här sidan om.. skitasnygg är hon.. jag ska be matte fotografera henne i morron. o jag har träffat Kiwi.. en softie.. åhhh.. hon liknade Saga.. var lika snygg.. o sedan har jag träffat Lotti.. hon är såååå liten o sååååå söt.. o sedan.. vet ni vem som kom då??!! jo Jonna.. då var min dag hel... kan jag tala om... jag lekte lite med henne men.. inte så mycket för hon tyckte att jag skulle skärpa mej... o det ska jag nu för nu ska jag sova..

efter helgen så kommer matte nog lägga in lite foton.. på mej....

Änglamora.. matte tog foto på mej.. satte på mej en keps.. som det stod stockholm på..... hon berättade att hon fått den av dej... det satt jättebra på mej.. jag blev en riktig cooooling...

nu ska jag sova.. natti alla mina trogna vänner..

Eder Trogne Bloggvalp

Coky den bloggande cockerpoo'n

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Vet du Coky, din matte är en klar favorit hos mig. Hon är så omtänksam och fylld av härliga hyss. Fast du kan hur lätt som helst linda oss i Nynäshamn runt din ena klo. Du har charmat oss totalt! Som du vet bor jag på en ö "Järflotta" ligger i Östersjön. Och här blåser det härliga vindar nu, nordliga men varma och sköna. Tyvärr brinner det norr om oss, så då hade husse haft fullt upp, Kjam på dig, nu väntar disken ;-(( Kjam Änglamora som också har en Stockholm´s keps,