Välkommen hit till min blogg -

torsdag 26 juni 2008

Vampyr

I går när vi gått o lagt oss så gjorde jag ett tappert försök med att leka vampyr.. jag höll på o greja på mattes hals.. tänkte ju tvätta innan jag bet.. måste ju vara rent har jag hört.. o vad händer??!! jo ännu en tand ramlar ut.. så jag spottade ut den i halsgropen på matte o la ner mitt vampyr-projekt för jag hade liksom tappat lusten.. o matte blev som tokig när hon hittade tanden.. ja tokig av glädje.. började gulla med mej o väckte husse för att tala om hur duuuuuktig jag var... jag gick med matte ner för att se så att tanden kom på samma plats som alla dom andra små bissingarna.. litar ju inte helt på matte.. hon kanske tänkt försnilla nån tand för egen del... hon trär ju pärlor av det mesta har jag märkt.. stenar snäckor o annat jox...

Tanden kom i allafall på plats i skåpet i väntan på tandfen o sen gick jag o la mej o somnade nästan direkt.

I går satt jag i bilen..... ensam i buren.... på parkeringen utanför en klädaffär som dom hade rea i... BÅDE husse o matte gick in i affären.. utan mej.. jag fick sitta i buren.. jag ylade så länge jag såg dom för dom ska inte tro att jag trivs i hundburen.. men sedan satt jag o spanade på folk o glömde yla när jag såg matte komma ut .. hon lät visst husse betala för kalaset den snåljåpen.. dom hade handlat så att husses knäade under kassens tyngd.. nästan.... sedan var det iväg till mataffären.. o då fick jag krypa bak i buren igen... men sedan gick jag o matte hem från den affären för det var inte så lång bit att gå..  det var rätt kul.. ja skönt i allafall o få röra på sej för matte är sååååååååååååå lat.... men.. det gillar jag egentligen men tänker inte berätta det för henne.. jag älskar nämligen o bara ligga i soffan o leka med fjärrkontrollen till tv.n o äta ostbågar... tänk den som hade det som katten Gustav.. den killen får lasagne har jag hört.. men.. jag med min tur hade väl fått vara den löjlige hunden Ådi eller vad han heter...

nu ska jag putta ner matte från soffan för nu är det min tur o ligga där..

TJABBA vi hörs!!!

Eder goe polare Cooooooooooookyyyyyyyyyyyy (måste ju tuffa till min image lite....)

Den bloggande cockerpoo'n

Inga kommentarer: