Välkommen hit till min blogg -

torsdag 12 juni 2008

Nosis.. eller??


kolla in min nos på denna lite suddiga bilden.. så rak o fin är den.... i vanligafall... men igår hände nåt.. vad vet jag inte.. Matte o jag var ute på gräsmattan.. en stund senare när vi var här inne så bara stirrade matte på mej o utbrast... vad har du gjort med nosen.... o sedan blev hon hispig..
kolla nu på bilden här nedanför.....


en bula.... och jag kan tala om att framemot sent på kvällen så var hela nosen svullen... o ena ögat var oxå lite svullen... men det var ingen fara.. det var inte nåt som satt sej på insidan... o jag kunde äta.. men.. det kliade rätt bra. så när vi gick o la oss hos matte.. husse o jag så höll jag på o dona o ha mej.. till sist tröttnade matte o gick ner o la sej på soffan o jag följde med vid halv 4 i morse tyckte jag att hon förde för mycket oväsen här nere o hon knuffade hela tiden ner mej från soffan.. så då gick jag själv upp o la mej i hennes säng.. härligt med en egen binge!!
vet ni vad jag gör nu?? jag ligger o lyssnar på radio.. matte har satt ljudet rätt högt för det låter konstigt därute.. mullrar.. matte sa att det är Tor som är ute o kör.. med andra ord Åskan .... jisses va mörkt det blev nu.... undras om vi kommer att få nåt regn. eller ska detta molnet oxå passera..
Matte är orolig för att jag ska bli rädd för åskan.. men jag ska försöka o strunta i det.. Matte berättade att deras förra hund.. Cello.. han gillade åskan.. och blixtrarna.. han trodde att nån sköt raketer.... hmm han måste ha varit en kul kille den där.. synd att man inte fick träffa honom... Saga har träffat honom o hon tyckte att han var helt ok.. fast rätt stor.. men han var lydig.. hmm.. försöker dom utmana mej på nåt sätt??? jag är väl oxå lydig.. wow.. vilken knall.. nu tappade han stenar sa matte.. hon tror väl fortfarande att det är Tor som kör sten.. hmm.. snacka om knäppgök..men hon lagar god mat.. så lite får man väl stå ut med..
nu kom visst natta tillbaka.... för det blev ännu mörkare.. wow ett muller till... rätt mysigt faktiskt.. nu fattas bara nåt gott o dricka o lite snacks.. men .. det är väl för mycket begärt i detta huset.... jaja.. jag vet.. jag är bortskämd men.. lite till hade ju inte skadat.. mej i allafall...

nu ska jag lägga mej o lyssna på muller med musik... om bara matte kunde sänka ljudet lite så jag kan höra mullret lite bättre

ps Änglamora.. ingen fara alls med min nos.... du kan svälja ner hjärtat från halsgropen dit det ska vara nu.... puss på nosen min goa änglamora.. ja du oxå Jonas o du Tessan.. ja till alla!!! jag vet att ni är en hel del som smyger in här o läser.. skriv gärna nån rad i min gästis...
Jonnas matte... ja jag vill gärna bo hos dej lite .... behöver snart vila upp mej ...... o du har godare skinka.... vi stannar nog hemma i helgen för matte säger att vädret ska bli skit o då kan vi lika bra vara hemma...
här är ett helt nytaget foto.... titta.. jag ser ut nästan som vanligt .. igen...
kram o slick från er rasande söta jyckevän ... Den Bloggande Cockerpoo'n Coky

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Aj har det åskat hos dig. Nu ska du få veta något,(Viskar) Therese vill åka ned till dig och hälsa på.
Tro det var ett litet djur som bitit dig på nosen. Puuuuuuuuhhhhhhhh, känns det bättre nu? Natt Kjam och hälsa Husse att du vill ha en egen binge från mig. Vilken härlig slick! Skickar en tillbaka från Änglamor