Välkommen hit till min blogg -

torsdag 5 juni 2008

Elak Matte??

ja igår så tyckte jag att matte var rätt elak mot mej.. hon gick ut och stängde dörren.. med mej kvar på insidan!!! hur i herrans namn kan hon bara komma på tanken.. jag skällde naturligtvis.. o skällde.. efter nästan exakt 2.5 minut.. jag tog faktiskt tiden.. räknade.. en pilsner.. två pilsner.. tre pilsner.. sedan kunde jag inte längre.. men matte var borta jättelänge o jag skällde o ylade hela tiden.. sedan kommer hon in igen och låtsas som ingenting!! säger inget utan går bara förbi mej o ut på altanen o hänger tvätt!!?? men hallå.. jag hoppade så att jag skulle komma i en höjd så hon skulle se mej.. hallå!! här är jag!! jag har ju varit duktig bjäbbade jag.. var ju ensammen hemma.. hmm sa matte.. du skällde ju. man ska vara tyst när man är hemma.. ensam..

sedan ringde matte till Zazza så zazza o niclas kom o var hos mej när matte cyklade o handlade.. gissa vad hon får plats med på sin cykel.. jepp.. helt rätt .. massor av mat.. wow.. vi hade jätteroligt när vi var hemma utan matte.. men jag saknade faktiskt matte ändå o blev jätteglad när hon kom tillbaka..

zazza lärde mej hur man "rullar runt" rätt häftigt faktiskt.. men.. hon hade ju ingen korv.. o man ska få korv när man gör såna konster.

i morron ska vi på marknad.. det är min första marknad.. o matte sa att där kan vara rätt mycket oväsen.. men jag får väl göra som vanligt.. stänga öronen.. där ska tydligen vara massor med hundtugg oxå.. o jag ska få ett ben sa matte.. om jag uppför mej. hmm.. vad tror hon egentligen.. klart jag uppför mej.. måste ju se bra ut om där finns några snygga tikar där..

idag måste jag verkligen vila ut.. för ikväll träffar jag Loke o Lottie o alla dom andra hundarna på campingen.. o Jonna... åhh.. det ska bli jätte kul o träffa Jonna.. så länge sedan vi lekte.. jag tror att jag är större än henne nu.. men.. hon bestämmer... hon är äldst.. o kräver att man uppför sej..

vilken frissa tycker ni jag ska ha i helgen? mittbena eller sidbena?? helst skulle jag vilja ha såna där taggar som sticker ut.. men.. matte vägrar o hälla "skräp" i mitt hår säger hon.. ja jag får väl vara naturell då..  vindrufsat...

nu vet jag var matte får alla sina ideer ifrån när det gäller min uppfostran.. jag hörde när hon pratade med Linda i telefon i går.. "mannen som pratar med hundar" hörde jag.. aha.. det är ju killen med mu. my.. mo. .. hmm.. svårt ord.. killen med hår på överläppen... det var lättare o skriva.. mycket intressant program det får jag ju erkänna.. men.. matte o husse får såna ideer.. jaja.. smällar man får ta.. kostar o ligga på topp..

nu dags att sova ut.. så jag orkar helgen..

vovv på er alla..

Eder Hängivna Cockerpoo Coky

Inga kommentarer: