Välkommen hit till min blogg -

lördag 21 juni 2008

Midsommar

GRATTIS TESSAN  !!! min kompis Tessan fyller år så jag ska bara sjunga för henne

Vi grattulerar vov vov vov vov vov

såja..nu var det avklarat.. det var visserligen igår hon fyllde år men då fick jag inte blogga alls.. hade helt enkelt inte tid.. hade så att säga tassarna fulla...

på morgonen var det totalt kaos här.. det var knappt så man fick göra sina toalettbestyr.. husse for iväg o kom hem med massor av jordgubbar.. då såg matte lättade ut.. nästan ett par kilo skulle jag gissa på.. hon hade varit orolig för det här med jordgubbarna.,., hon körde runt potatis i en konstig grej o hon hade fram den jättestora grytan.. o hon plockade bort det gröna från jordgubbarna.. o vad fick jag göra??? jo ligga på mattan o glo.. sedan pyntade hon skagentårtan som hon tvunget ville ha o hon skalade ägg o delade dom.. sedan rusade hon ner i duschen.. måste ha skitat ner sej ordentligt med matförberedelserna..

sedan kom Zazza o Niklas o killen som alltid busar med mej.. sedan kom Linda o hennes kompis o King.. King har varit här hos mej .. men jag träffade honom aldrig.. matte är nog rädd att han ska äta upp mej.. men King fick vara ute i Cellos hundgård.. o han gillade det inte.. jag tror att där kan ha luktat lite katt där.. för han gruffade o satte sej sedan o ylade.. cool jycke det där.. han har riktig sångröst ..

vi ... ja folket i huset här.. jag åt mest tuggesaker .. Linda hade med sej lite gottgott till mej.. ja folket här dom formligen kastade sej över maten i köket. tror inte dom sett mat på länge.. jisses vad dom tuggade i sej..

senare på kvällen så grillade vi..  jag höll ett tag på o få husses korvar för han åkte iväg på larm.. men se det fick jag inte alls-- för det satte matte stopp på.. Zazza o Niclas kom oxå inom o åt lite.. jisses där är ingen botten i dom två.. kan verkligen tugga i sej.. men.. Zazza lekte med mej.. jättemycket.. o killen som alltid busar med mej.. han busade oxå.. o han försöker bestämma över mej.. jag låter honom tro att han har övertaget men.. det har han egentligen inte alls.. men han verkar vara nöjd med läget..

idag ska vi bara ta igen oss.. matte o husse har bröllopsdag idag.. hmm.. o dom ska fira det på ... soffan o fåtöljen antar jag..  jaja.  det är väl upp till dom.. dom pratade om dagens meny i går kväll... o vet ni vad dom planerar att fira med?? stekta nypotatis.. ja men det är jättegott.. jag har ätit det hos Jonna..

nu ska jag vila

HEJ HEJ

Kram o slick på nosen ..

Eder Tillgivne Cockerpoo ....

Coky den bloggande cockerpoo'n

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Men Coky, Therese fyller år idag!!! Typiskt matte, men nu har vi hållhake(en bra människosak) på henne.Så vi får slå ihop firandet, fast Therese ska ha partaj nästa helg. Är det bara Therese familj och Addes mormor som får komma. Tårta väntar. Nej Coky nu ska jag duka, Jonas grillar Marinerad grillskiva inget ben för dig. Vet inte om du ska äta köttet heller, vitlöks marinerad. Men ni har rostbiff kvar sen i går. Du får säkert en skiva minst av Jonas, Slickkjam från Änglamor. Rapporterar senare på min blogg.