Välkommen hit till min blogg -

tisdag 24 juni 2008

Ja de e Tiiiiiisdagsmorron.....

o jag är så trött...  Ja de e Tiiiiisdagsmorron o allting e så slött.......

jaha.. då har jag sjungit morron-blues för er.. inte illa va?? jag antar att ni sjöng ni oxå...

idag blåser det värre än vanligt.. det är inte klokt.. o blåser upp under svansen.. gissa om vinden är närgången.. men det kitlar rätt mysigt...  men matte gillar inte blåsten.. ståro huttrar o gnäller när jag är ute.. ja vad ska hon med ut för då då?? kan ju lika gärna gå ut själv så jag slipper hennes pipande om att jag ska skynda på.. en valp behöver faktiskt sin tid... toa tid... o ha gott om tid på sej.. annars måste man ju ut igen..  jag hinner nätt o jämnt lägga min hög innan hon är där med en stor svart påse o börjar gräva.. inser hon inte hur äcklig hon är??!! jag skulle inte kunna tänka mej att plocka upp högarna efter henne.. men å andra sidan så spolar hon ju ner skiten.. hmm där var ju jag fyndig...

i allafall hon kastar sej över högen o knyter åt påsen rusar mot soptunnan o väser.. att nu går vi in.. ojoj va du var dutti då...ojojoj.. stor gosse..

MEN HALLÅ vilket daltande det blir på henne... om jag skulle så o låta så utanför toadörren när hon är klar så hade jag fått munkavel på mej...

I går satt jag i hundburen i bilen... elaka människor.. dom skulle testa sa dom.. o sedan lämnade dom mej i säkert 5 minuter.. sedan kom min snälla husse o hämtade mej så satt vi ute o väntade på matte.. som alltid ska ta så lång tid på sej.. jaja.. hon kom ju så småningom.. o då var det in i bilen o då fick jag sitta i mitt bilbälte .. mycket trevligare..

sen på kvällen så hade vi en godis-skål framme.. det var gott.. o rätt som det var så bankade det på dörren.. det var Jonnas matte o människobror som kom inom en liten sväng.... åhhh va jag tycker om Jonnas matte.  jag får göra precis vad jag vill för henne .. o hon gosar o har sej.. inte minsta lik sin syster.. Figos matte.. hon vill alltid bestämma.. när det gäller Jonnas matte så får jag bestämma.. åhh.. o till helgen ska jag hem till dom o äta ... det lovade hon för hon tycker sååååååå synd om mej.. säger hon i allafall..

så mina vänner i Stockholm.. Jonnas matte fixar det där lilla extra åt mej.. ni behöver inte oroa er!!

Zazza o Niclas var här oxå en runda i går.. åt lite rester. o matte o husse fick varsin ny kaffemugg av dom.. dom var coola.. det lät när dom lyfte på dom... kopparna alltså.. inte Zazza o Niclas..

visst ja.. såg ni att grannen rakt över skrivit i min gästis?? hon e cool.. ute o springer jätte ofta fast ingen jagar henne... o hon ser inte ut att jaga nån heller... vad är då meningen.. jaja.. hon kanske låtsas att det är en katt framför så jagar hon den.. eller en morot... hmm.. hon har kompisar med en liten valp så jag måste uppföra mej så kanske jag får nosa på den när den hälsar på.. jag såg den i helgen.. så sööööööt den var..

nu ska jag vila lite .. jag måste ju ha min skönhetssömn... det är härligt med dessa lata dagar när matte inte gör nåt mer än sitter vid datorn.. då får jag verkligen vila ut..

Eder Bloggande vän

Coky den bloggande cookerpoo'n

Inga kommentarer: