Välkommen hit till min blogg -

onsdag 18 juni 2008

Tjollahoppsansa

läget alla mina läsare???? här är allt rätt ok.. jag fick macka till frukost idag.. men.. på nåt vis så måste mitt pålägg ha försvunnit på vägen.. förbi mattes mun.. för jag fick bara bröd.. hmm.. hon är snabb på att ta det goda min matte.. 

jag slapp prata engelska i går.... matte hade rätt.. Luddes matte från landskrona pratade massor av svenska.. hon har ju tillomed bott här i samma by som vi tidigare.. fattar inte hur jag kom på den tanken... men nu vet jag att även dom som inte bor i vår by pratar svenska dom oxå.. man behöver inte kunna engelska om man ska lämna byn...... dom har kattbebisar hemma hos henne... nån som är intresserad?? hojta i så fall så ska jag lämna vidare hennes adress.... det var faktiskt skönt att det kom nån hit till min matte så fick jag vara ifred en stund med att ligga o vila själv på soffan.. kunde ligga o vräka mej precis hur jag ville... helgott!!

innan idag så fick matte ett tok-ryck igen.. jag gillar det inte alls.. borsta o kamma ok.. peta i öronen.. jaja.. jag har vant mej.. men idag fick hon för sej att jag var lite för luden runt tassarna.. o hon förvarnade mej om att det nog var kloklippning i kväll.. jisses va hon klippte hår.. men det blev svalt o skönt.. o inte riktigt lika halt o gå på golvet längre..  men hon tänkte säkert inte på att du kan jag ju inte åka kana längre.. nu måste jag ju åka på baken när jag springer här inne o kasar en bit.. jag som precis fått till rätta balansen kommer tillbaka till mes-stadiet igen..

nu ska jag hitta på nåt bus.-. eller i allafall fundera ut nåt riktigt busigt....

hej så länge

Coky er favorit-bloggande-cockerpoo

2 kommentarer:

Ullas Bloggar! sa...

Va hade hon glömt tomaterna?? Jag har träffat bruden jag också, hel skön donna. Och med ett helskönt hjärta för alla som har det tufft. Har helt glömt att berätta för dig att jag mötte en stor vildsvinsgalt(hane) I lördags tror jag att det var, en riktig bamsing. Du får kolla med Matte på min blogg. Du glädjer mig varje kväll, puss på dig Coky. Kram Änglamora som åker hem i kväll, så vi syns senare från "Bettan där hemma. Om du hör något så är det Gubben som snarkar!

tessan78 sa...

hmmm... tänk att matte alltid ska sno från din macka, om det åtminstone var tvärtom att hon tog brödet och du fick pålägget!! Nä snart skickar jag ner en ask leverpastej bara till dig!
Kram Tessan