Välkommen hit till min blogg -

måndag 1 december 2008

Byggsats - fågel

jepp just det.. en byggsats.. som hade varit en fågel... tror jag.. för det verkade vid första.. o enda anblicken fattas en hel del delar..

det var precis nu.. ja för en stund sedan som jag o matte var ute på gräsmattan.. för en gångs skulle gick hon frivilligt.. jag behövde bara skälla lite lite.. precis som om hon kände på sej att det inte skulle vara en lång lekstund.. jag sprang runt därute i godan ro o sniffade... o matte kallade fika lite då o då.., korvafika hade vi idag.. sedan vrålade hon NEJ den är FY...sedan sa hon några i mina öron rätt fula ord... nåt om katt.. aha.. osar katt.. då fick jag syn på fjädrarna o lite fågelinnehåll... VEM VEM har geggat ner på min gräsmatta??!!??!! matte tog snabbt upp en korvbit för att skingra mina tankar o gick mot kopplet o mot grinden.. jaha.. tydligen så har någon klätt av en fågel på vår baksida.. ja kanske mer än klätt av för.. usch... vill inte tänka på det.. hade jag kört nosen längre fram hade jag fått fjädrar i nosen ju.. jaja.. vi gick in igen och jag fick äta min fika här inne.. det gick ju hur bra som helst det oxå... matte sa att det blir nog inte nån mer lek på baksidan förrän "det där" har försvunnit.... jaja husse du vet vad du har att göra när du kommer hem!!

igår var vi på kalas... hemma hos Sandra o Niclas.. tur att matte hade fika med till mej för jag blev inte bjuden på en enda smula.. men jag fick vatten i allafall o jag droppade runt lite mer än vanligt i ren protest.. men jag träffade Niclas föräldrar o syskon.. dom är trevliga.. Ninclas pappa busade lite med mej.. han ska nog få en extra jula slick på julafton...

helgen var lugn.. jag busade lite med Shadow .. jag gillar den killen.. hans matte sa att hon skulle nog kunna hjälpa matte o få fason på mej... jisses... nu verkar det bli allvar av mattes hot.. sedan träffade jag Teddy o Asta oxå... Elvis såg jag oxå o Lillen oxå .. men.. jag nosade inte på dom .. det får bli nån annan helg..

i går kväll var jag heltrött.. först en helg i husvagnen o sedan kalas hos Sandra.. jag gick i däck rätt tidigt.. ja.. husse o jag gick hem lite tidigare från kalaset.. jag skyllde på att jag var nödig.. så när matte kom hem en stund senare så lagade jag o husse middag... sedan la jag mej rätt ner på golvet o bara sov...

o i morse så lyckades jag slicka ihop mattes ögonlock så hon kom inte ur sängen förrän kvart i 10... jag tänkte jag skulle kolla hur länge jag kan hålla henne kvar i sängen.. försöka få till ett rekord..

nu ska jag vila... jag lever ju som ni läst ett väldigt hårt liv.....

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: