Välkommen hit till min blogg -

onsdag 24 december 2008

Julafton

jaha.. så var det den dagen som kallas JULAFTON ??!! hmm.. har jag missuppfattat.. eller var det inte snö på alla bilder jag sett??!! o filmerna på tv??!! ljuger dom??!! där är det ju alltid vita jular.. o här är det allt annat än vitt.. här är VÅTT.. o jag som julabadade i går med matte.. vi är skinande rena bägge två... min päls står runt hela mej. o mattes hår står åt alla håll.. som vanligt.. jag får nog stoppa henne under kranen eller gå ut med henne så vi får nån ordning på det dära huvvet.. det är ungefär lika vått under kranen som ute.. jisses vilket tråkigt väder här är.. i går gjorde matte o jag julagröten o idag ska det i vispad grädde sa matte så blir det risalamalta.. jaja.. det är nog gott det oxå för gröten den blev lyckad..

igår var jag hemma hos min människosyrra Linda o lämnade lite julamat.. hon blev jätteglad att jag kom o hälsade på.. det osade katt i hennes lägenhet.. jag sprang runt o snusade men kunde inte hitta nån katt..matte sa att det bodde två katter där.. mysans syrra som heter Alien o aliens dotter som heter Diablo.. o att jag nog kommer att träffa dom när jag är hos Linda en hel dag eller nåt.. för hon ska passa mej sen nångång.. hon hade ju King innan men hon hade itne så gott om tid för en hund alltid  så matte sa att hon kan låna mej ibland.. helt ok.. där finns ju både katt o mat. inte illa... o hon gillar oxå ligga i soffan o mysa....

idag ska vi o äta hos Sandra o Niclas.. vi var o lämnade mat där oxå i går så vi är säkra på att få nåt o äta..

nu ska jag lägga mej franför tv.n o kolla på hitta Nemo

God jul på er alla

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: