Välkommen hit till min blogg -

måndag 8 december 2008

åhhh vilken underbar morgon

ja .. jag fick ju sova länge idag.. matte sov själv utan min hjälp med alla fåren... ja jag var ju klart uppe o såg till att husse kom till jobbet.. jisses va seg han var.. nästan segare än vanligt... så när han körde så stupade jag i sängen... hans säng... sedan rätt som det var så vaknade matte o klockan var en hel del.. helt ok o gå upp då ju... så vi har varit ute o busat lite.. o Ladys husse kom körande förbi... tvärnitade o kastade sej ur bilen.. han var tvungen o kela med mej.. har ju inte sett mej sedan jag klippte mej.. o han tyckte att jag var så fin så fin.. jag skällde lite på honom för han hade ju glömt Lady hemma.. hmm. sedan skällde jag på Tysons matte oxå.. först var hon o Tyson ute o gick.. sedan kom hon själv.. o då var jag ju tvungen att tala om att Tyson inte var med... jisses va dom verkar glömma sina jyckar i detta kvarteret...

igår var Sandra o Niclas här utanför.. hmm kom inte in.. nåt skumt på gång.. o när jag kikade ut genom fönstret så upptäckte jag.. en hund!! en amstaff. han sa han hette Laban... hmm.. nä inte spöket laban med lakanet..... o vi ska kanske bli närmare släkt.. nu äger han Niclas bror med familj.. men kanske ska flytta hit o äga min människosyrra o hennes kille.. hmm.. jag känner mej brädad.... det betyder att dom inte kommer att ha tid över för mej??!! men å andra sidan så har min andra människosyrra lämnat bort sin King.. rottis-schäfern ni vet.. för hon hade för lite tid över.. o han behövde mer.. så jag får väl sticka o underhålla henne nån gång... hon har ju två katte som man skulle kunna leka lite med..

idag ska vi inte göra något speciellt alls jag o matte.. det blir nog ingen långrunda för oss idag för hon är yr i huvvet sa hon.. jaja.. det är väl bina som flygit lite vilse i den nästan öde kupan..

jag tror jag får hålla henne på soffan.. ja inte mej emot... bara jag har tuggeben.. o jag hoppas att hon har nån bra talbok på gång som vi kan lyssna på..

jaja.. det blir nog bra med det oxå... nu ska jag vila lite..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: