Välkommen hit till min blogg -

torsdag 25 december 2008

Jag såg inte nån Tomte

inte en enda om man inte räknar med Sandra o Niclas som hade tomteluvor på sej..

men maten var i allafall jättegod

vi var hemma hos Sandra o Niclas i går.. rätt många människor o bara jag som var hund.. härligt.. jag kunde svansa runt o lukta hur jag ville.. en spännande familj.. Niclas familj alltså.. hela flocken hade kattparfym.. så jag förstod att allihopa var kattägda.. dom har tydligen närmare tio inneboende katter.. jisses.. jag tror jag ska hälsa på dom nån dag.. verkar vara ett kul ställe..

julklappsutdelningen sov jag mej igenom.. var ju proppmätt av leverpastej, kalvsylta, skinka, prinskorv o köttbullar.. så jag la mej under bordet när dom andra packade upp julklapparna.. när människorna åt låg jag lydigt på hallmattan... ja rätt lydigt kanske jag ska säga..

senare åt vi gröten.. gottgott kan jag tala om.. husse fick mandeln men det berättade han inte förrän en av tjejerna höll på att spricka av all gröt.. så husse fick paketet.. med massor av polkagrisstänger.. men min husse är ju så snäll.. han gav tjejen som höll på att spricka presenten för hon hade verkligen förtjänat den...

sedan var det dags o dra hemåt.. jag drog matte hela vägen ... ja det är ju inte så långt. men husse hade tydliga problem.. det märkte jag.. jag sa åt honom att matte hade nog nån svart påse om han behövde.. ska hem väste han... väl hemma rusade han på toa o vi hörde världens explosion därinnifrån.. jaha sa matte.. inkomster ger utgifter..

idag ska vi nog bara vila ut.. kanske jag kan få husse o gå några svängar .. men matte kommer nog stanna där hon är tryggast.. i soffan..

jag var väldigt stygg i morse...... osnäll jycke.. fy på mej.. husse höll på o fixa frukosten.. hade glömt ta fram min prinskorv.......................................... när han väl gjorde det så högg jag den till mej o svalde den illa kvickt.. mycket dumt gjort för ingen hade sagt varsågod.. o jag vet ju att man absolut inte tar mågot ur handen på någon utan det ordet.. jisses va pinsamt.. både matte o husse blev arga. så det var bara korgen som gällde... o inga godbitar från deras tallrikar.. nu får jag gå o se ut som om jag skäms en stund ....

haj o gobaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: