Välkommen hit till min blogg -

måndag 15 december 2008

Hard working dog

det är engelska.. säger matte o det betyder hårt arbetande hund.. hm.. tror hon i allafall.. jaja.. hon är inte så klipsk när det gäller engelska.. blir mer svenelska skulle jag tro.. finns det språkkurser för intelligenta jyckar???? matte säger att jag är väldigt klipsk.. hon har nästan svårt o hinna med i bland.. hmm.. menar hon vad jag tror...??...!!

i morse var jag tidigt uppe o gick en sväng med husse.. han måste ju hållas igång.. det går inte o ha honom oxå drällande i soffan... det räcker med matte där.. jaja.. det för ju för övrigt inte plats mer än matte o jag i den soffan.. i går hade vi kattfan där o det var inte alls roligt.. eller det var jättekul.. kunde ha blivit om inte matte o husse oxå var där.. hmm.. dom ska alltid avbryta allt roligt.. matte säger att jag får itne vifta så mycket på svansen när jag vill leka med en katt för dom viftar när dom är irriterade.. jaja.. katter snackar kinaspråket??!!

idag är det jättetråkigt väder.. tror inte att det blir så mycket gräsmattelek idag.. men jaja. med både husse o matte hemma så är ju frågan hur mycket egen tid jag har att sätta sprätt på....

nu ska jag vila en stund innan jag ska gå ut med matte .. hon får ju inte stelna till i benen...

visst ja.. helgen som gått.. snön försvann....

haj o gobaj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: