Välkommen hit till min blogg -

lördag 20 december 2008

Tjabba

idag har jag fullt upp här.. sitter o spanar.. håller just nu koll på han som kör traktor ... han med kossorna.. han håller på o sätta upp en stooooor lampa på servicelokalen... cooooolt.. nu kan matte gå ensam på toa om hon vill... husse o shaddes husse kollar så allt går rätt till... hmm.. o jag får springa här fram o tillbaka.. jag hade ju oxå velat sitta i traktors-skopan..

igår var jag ute o vallade husse en hel del.. jisses va han är rastlös... jag är helt slut på kvällarna så jag nattade husse jättetidigt.. satte igång en talbok åt honom .. sedan slockande han på tv sekunder.. men jag tog matte på en liten luftpaus senare på kvällen.. det är bra med henne för hon klarar sej med att bara gå utanför förtältet o bort till närmaste träd.. sedan är hon nöjd.. sedan i säng med henne oå o äntligen kan man få sova i fred....

husse vaknar rätt tidigt så mina sovmornar flaxar helt iväg.. jag har ibland noll koll på honom.. det är rätt jobbigt med en som ränner runt när man är van vid att sova.. men ok.. matte sover ju länge som vanligt så jag behöver inte använd bägge ögonen. jisses.. annars hade jag ju skelat rätt ordentligt nu..

Jonna o hennes matte var o hälsade på i går en stund... mmm. jag gillar jonna fast hon vill bestämma hela tiden... Jonnas matte är jätte kelen alltid,, hon vill gosa o ha sej.. mysigt...

jag snackade med husse innan om att vi skulle lämna matte ensam en längre stund i dag.. jag tror att hon klarar sej... vi har nog nåt gott i skåpet som hon kan trösta sej med... jag tänkte nämligen att jag o husse skulle gå en lååååång runda.. ja om det inte regnar o blåser för mycket vill säga..

nu ska jag spana på "han med traktorn"

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

 

psssst Tessan.. det var bara nån jätte som hoppade högt... jordskalv eller vad dom kallade det.. själv sov jag så gott hela tiden.. många verkar ha känt av det men inte vi.. husse kände lite.. men.. hmm.. matte sa att det var värre 1985.. då vaknade hon av det.. jaja.. så var vi där igen.. matte o dinusaurierna

Inga kommentarer: