Välkommen hit till min blogg -

fredag 12 december 2008

Snart jul

o husse har sin ena hand i paket.. spännande spännande .. men han säger att han får inte öppna handpaketet förrän om 2 veckor.. han var hos doktorn i går.. opererade handen.. kapaltunnel.. eller vad dom sa det hette.. så nu ska husse gå med handen högt o får inte belasta sin hand alls den närmaste tiden.. vilket betyder......

att jag har två som jag ska hålla reda på hela dagarna. jag kommer ju bli en hårt arbetande sjukpassande hund.. jisses.. det här kommer att kosta julklappsben..

i natt har jag sovit i husses säng för han fick ligga på soffan... bättre stöd för armen.. o jisses nu vet jag hur jobbigt han har det.. matte var ju på mej o klappade hela tiden.. så ett par gånger gick jag ner o kollade husse.. o framemot morronkvisten fick jag upp honom i sängen.. men då sov matte som en annan julagris..

sedan fick jag o göra här.. jag hörde katt-tramp som inte hörde hit så vilt skällande o ylande rusade jag ner för trappan.. efter en stund kom husse efter .. o han mötte den lille fulingen.. en svart o vit motivlackad katt.. hanhar vit svanstipp.. rätt söt tycker matte .. men.. hanhör inte hit helt enkelt.. jag står ut med att bo tillsammans med två katter.. det räcker helt enkelt för mej.. fler klarar jag inte av.. två katter hemma.. o två vid husvagnen.. där bor Kiseman o Olga.. olga hette ola tidigare men så fick han barn.. o då blev det Olga.. Kiseman är en camping-veteran.. han flyttade dit för många år sedan.. Olga kom förra vintern.. det vet jag för matte har sagt att hon var o knyckte rester ur deras sophink i förtältet.. o att hon gillar chili con carne..

nu ska jag kamma pälsen på plats o sedan ska jag se om nån vill med ut o leka i snön.. vi har fått lite sånt. o matte gillar det inte sa hon..

haj o gobaj.. leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

 

ps.. Änglamora!! matte tackar jättemycket för presenten.. såå fin ... den sitter på kylen... kram på dej.. jag ska försöka få inte lite nya foto här snart o kanske en liten filmsnutt

Inga kommentarer: