Välkommen hit till min blogg -

måndag 22 december 2008

oväder igen??!!

jisses va det blåste under svansen imorse när jag var ute på morronsvängen med husse.. han har fortfarande tidiga vanor den. jag minns inte när jag fick sovmorron sist.. tillomed på helgerna är han uppe o yrar i ottan.. hmmm

jag lekte med Shadde i går.. o i förrgår fick jag spel... så husse fick hämta vattenkannan o spola av mej.. ja jag hade några liter extra energi att göra mej av med.. o vad gör man då.. jo man springer ju av sej dom...

när vi kom hem i går så släppte matte ut mej på gräsmattan.. härligt o få springa utan nån hängade i kopplet efter.. att bara få sträcka ut...

vi åt hämtemat i går.. matte o husse åt kina mat.. o jag fick en hamburgare.. gott det oxå fast jag gillar mer hemgjord mat.. blir liksomlite större portioner då.. för man får ju lite vid matbordet.. ja.. jag erkänner!!!! jag är bortskämd.. mycket bortskämd..

i går satt matte o jag på golvet.. o kelade med Mysan.. som låg i min korg!!??!! ja hon bara gick dit o la sej.. hmm.. jaja.. då är det bara en sak att göra.. försöka få i gång henne.. men som sagt.. matte kom o satte sej o kelade med katten i stället.. o det såg så spännande ut att jag la mej sidanom.. matte kan vara rätt våglig ändå .. ibland.. klappa katten.. fast hon jamade o hade sej.. fin katt sa matte o kelade .. mjauuu sa mysan..  jag förstår mej bara inte på katter.. dom ska låta hela tiden.. antingen så mjauar dom så det skär i öronen eller så väser dom så allt mitt hår hänger bakåt.. jaja.. katter är konstiga.. viftar på svansen när dom är irriterade

nu ska jag passa på o vila en stund för husse ville vara lite ledig o körde in för att leka med Sagas husse..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Du håll koll på Matte och Husse för jag vet att tomten är på väg till dig. Har det från säker källa,nämligen Therese. Hon såg en julklapp adresserad till dig. Kan du tänka dig!!! Och Therese brukar ha rätt. God Jul på dig och hälsa matte och husse. Och alla dina hundkompisar med så klart. Kram Änglamor och dina fans i Nynäshamn.