Välkommen hit till min blogg -

tisdag 16 december 2008

Jordskalv

hmm.. ja det var nåt sånt i morse.. själv sov jag.. o matte sov oxå.. men husse var vaken.. han hade känt av det lite lite.. men vissa hade tydligen känt av det jättemycket.. nästan ramlat av sängar o sånt.. men inte här inte.. vi ligger stadigt.. matte o jag.. matte sa att hon varit med om ett ordentligt skak en gång tidigare.. då hade hon vaknat av det,,, 1985 eller nåt sa hon.. jisses.. har inte tänkt på det tidigare men hon måste ju vara gammal min matte.. men jag vågar inte fråga henne om hon träffat många dinosaurisar... vill ju inte göra henne ledsen med mina misstankar över hennes ålder.. hmm.. jag vet att hon inte träffat familjen Flinta men.. ja man vet ju aldrig..

igår plockade matte fram saxen... ojojoj.. ska jag klippas varje vecka numera??!! men hon bara var lite irriterad över att mitt öronhår var fullt av mat.. så hon kapade av en bra bit.. bra tycker jag.. känns så coolt när jag rister på huvudet.. tidigare så hängde öronhåret runt hela huvudet när jag riste mej.. men nu ramlar det elegant.. ja.. rätt elegant ner där öronen ska hänga.. husse sa att jag såg lite tjejig ut.. hmm..!!??!! tjejig??!! jag??!!

vi ska nog inte till Saga en sväng nång dag då ska jag kolla vad hon tycker.. själv så tycker jag att det är cooooooolt..

nu ska jag vila en stund sedan får jag väl rasta husse igen..han är rätt rastlös...

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: