Välkommen hit till min blogg -

tisdag 23 december 2008

Julstök

igår så julstökade jag och matte.. så idag kan jag vara rätt säker på att hon inte gör så värst mycket.. på sin höjd kanske jag får ut henne på gräsmattan.. för hon ser mycket mör ut än så länge.. kan även bero på att hon o husse satte i sej en massa choklad i går.. hmm.. o vad fick jag?? jo jag fick faktiskt ett såntdära runt vitt tuggeben.. gooooodis ... jo i går fixade jag o matte grönkålen.. att så mycket kan bli så lite??!! sedan rörde vi ihopa brunkålen o köttbullarna. dom blev finfina kan jag tala om.. man ska prova det man lagar.. o vi kokte revbenen som ska glaseras.. o dom var det absolut inget fel på... lite små smakbitar kanske.. vi rörde i hopa lite sötstark senap oxå men där sa jag stopp.. inget som jag var direkt intresserad av att smaka på.. sedan fick jag praktiskt taget dra matte till soffan o putta omkull henne.. jisses .. hon var helt slut.. jag fick slicka henne lite på armarna.. ja.. där var ju lite rester .. för att hålla i gång henne.. men sedan kom husse hem med en julklapp från Sagas människosyrra.. då blev det fart på matte.. in med presenten i micron o sedan damp hon ner i soffan igen.. vilt tuggande.. tittade upp i taket o sa mmm.. det var nog dom godaste bullarna jag ätit idag.. jaha.. o vad hade hon mer fått i sej??!! kål o skinka o köttbullar... hmm...

Så ... Sagas människosyrra!!!!! matte tackar så jättemycket.. hon gillade bullarna.. o jag kan påpeka.. att dom luktade jättegott.. smaka??!! nä inte en chans.. matte påstod att det kanske inte var nyttigt med saffran o sånt för en jycke.. hmm.. jaja.. jag fattade vinken.. hon ville ha allllllllt för sej själv..

nu ska jag vila en stund... innan husse kommer tillbaka.. han ska nog ta stygnen idag.. i handen ni vet.. den han opererade för snart 2 veckor sedan.. ska bli spännande o se hur sånt ser ut.. matte vet jag nog var jag har idag.. på soffan ..... så hon blir nog itne så jobbig idag..

haj o gobaj.. leverpastaj

Coky den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: