Välkommen hit till min blogg -

måndag 29 december 2008

D.A.P

Dog Appeasing Pheromone...... hundens lugnande feronome-En naturlig väg till ett naturligt beteende... ja så står det på förpackningen. matte o husse var o handlade idag.. hos veterinären.. men jag fick inte följa med in.. hmm.. jaj. dom handlade nåt man sätte i eluttaget o ett halsband åt mej... hmm.. jag känner doften av nåt bekant mn kan inte placera det .. o inte heller var exakt det kommer ifrån.. men jag gillar det.. mycket.. halsbandet var mörkgrått.. jaja.. jag kan ju alltid dra pälsen över det.. matte säger att det ska ha en lugnane inverkan på mej- hmm varför då?? hon tycker nämligen att jag skäller o ylar för mycket när jag är ensam... aha.. så nu har jag en plugg i väggen o ett nytt halsband som kompisar???!!! känns ju mycket tryggt.. hmm..

Husse berättade att Figo o Miro oxå har plugg i väggen.. jaha??!! men dom är ju två??!! vad ska dom med en sån konstig kompis till??!!

men då brättade dom för mej om nyåret och att många smäller raketer o smällare då o det är lätt att man blir rädd då... jaha???

igår tog vi det bara lugnt här.. latade oss.. som vanligt.. ja jag o husse var ute ett par svängar.. matte hon hade vi lagt på soffan så vi visste ju precis var vi hade henne. idag ska vi nog.. göra detsamma.. det är kul att ha husse hemma för vi gör en massa killgrejor som att gå ut o gå o lägger spår o sånt.. husse la ett litet spår igår.. men.. ja det fanns ju faktiskt det som var intressantare..

nu ska jag vila mej ett tag sedan ska vi nog äta middag. ja jag får middag.. i går kväll hade vi sparrissoppa.. mat o dryck i samma skål.. helcoolt. med prinskorvar i.. matte säger att det är bara bra om jag lär mej äta sparris.. för det är bra för såna som jag??!! såna som jag??!! ja sa hon såna som tuggar i sej det mesta.. hmm.. idag ska visst dom ha fisk... men jag har beställt ett par prinskorvar.. fisk är ju kattmat..

haj o gobaj.. leverpastaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: