Välkommen hit till min blogg -

tisdag 30 december 2008

kras, kras

säger gräset under tassarna när man går på det.....

det är fruset säger matte.. mycket fruset säger hon o glor irriterat ut o mumlar, vill ha sommar...

jaja.. men sommaren lär ju komma den oxå.. har jag hört..

igår var kusin Zitas husse här en sväng.. åhh jag gillar honom för han busar mycket med mej.. o gosar oxå för den delen.. o ibland har han godis i en snusdosa.. en hunddosa o en till sej själv.. ja han har nog inte hundgodis i sin .. hmm..

i går när vi kom hem från husvagnen så hade jag ett ordentligt katt-race.. Mjau kom in o vi sprang några varv.. kul.. kyckte jag.. men det verkade inte som om hon uppskattade det lika mycket.. såg faktiskt lite missnöjd ut sista varvet innan hon rusade ut.. igen.. Mysan är inte så kul att jaga.. för hon smyger in så jag brukar inte märka henne o sedan.. vips så ligger det en katt i min korg.. hmm.. ja det ärkorgen i matrummet o den använder jag nästan inte ändå.. sedan ligger hon där o suckar lite när jag försöker starta upp henne.. men det går inte.. hon vill helt enkelt inte leka.. hon bara skakar på huvvet o säger.. tönt.. tönt??!! jag tönt??!! hmm hade hon itne haft så vassa klor så hade jag visat henne hur mycket tönt jag är.. men dom dära nålarna honhar längst ut på sina tår.... jisses.. bara man ser dom så sticker det i nosen..

idag ska jag ta det lugnt här.. ligga på soffan med matte o lyssna på smällare o raketerna där ute.. måste vänja mej säger matte.. jaja.. ska hon säga.. kommer från stenåldern o hoppar varje gång det smäller. så jag får väl ta henne i tassen så hon håller sej lugn.. jag får visa mej tapper.. fast det är min första nyår.. matte säger att det smäller som 17.. jaha.. o jag som inte kan räkna så långt då??!! ska jag tolka att det är mer än 5 då eller??!!

nu ska jag passa på o vila en stund..

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

 

psssst.. hela familjen Änglamora!!! jag skickar en jätte-nyårs-slick så det räcker till er alla jag ska ta hand om matte.. jag lovar.. ... matte säger att ni har en snygg gran.. hon fick messet... vi har ingen gran.. jag misstänker att matte o husse inte litar på en viss jycke i denna familjen.. hmm skumt..

Inga kommentarer: