Välkommen hit till min blogg -

tisdag 2 december 2008

Jaha - Dags igen

Jaha då var det dags igen för en genomregnig dag.. regnet slår mot fönstret uppe i hallen.. men det är rätt mysigt o ligga ovanför trappan mot elementet o lyssna..från den platsen har jag koll.. mycket bra koll.. jag märker om matte ska gå ner för trappan för hon stönar så mycket när hon ska kliva över mej o samtidigt hålla i sej.. simultankapacitet??!! sedan har jag jättefin koll mot fönstret nere i trappan.. där jag brukar sitta på pass o skälla på dom som går utanför .. det gjorde jag i går kväll o husse blev aningen irriterad för han hade redan lagt sej ... men Engla snauzern längre bort på gatan .. hon som är lika gammal som mej.. hon gick förbi o jag ville tala om att jag gått utanför hennes tidigare på dagen men då var hon inte ute....

ja jag tog med matte på en riktigt lång promenad i går.. vi skulle egentligen bara gå en liten sväng.. men när hon väl fått fart på benen gäller det att hålla farten o inte stanna för då stelnar hon till.. så jag satte ordentlig fart o sedan styrde i väg.. vi gick först en liten uppvärmningssväng här på vårt område.. sedan styrde jag över stora vägen.. ja det var lite kritiskt där för där är såna där ljus man måste vänta vid. men det gick rätt snabbt så jag fick lätt i gång matte igen.. vi gick över där o runt några stora gräsmattor som luktade,,,, nytt... cooolt.. sedan styrde jag stegen bort där jag tror att en kompis till mej bor.. Boy.. en golden som jag hade lite kul med i somras.. han är 3 månader yngre än mej o jag ville ju se hur stor han var nu.. men.. när vi gick förbi hemma hos dom så vågade jag inte stanna till lite rädd av att matte skulle stelna till.. det är ju så jobbigt o dra henne men när hon är stel i benen.. så jag styrde våra steg hemåt.. sedan stod vi o pratade lite med grannen sidan om.. o se då blev matte helstel i benen så hon stapplade uppför trappan.. väl inne fick jag nästan putta henne mot soffan.. för hon ville tvunget ut i köket o titta på kaffekokaren...kaffe mumlade hon.. men när jag hållit fast henne en stund i soffan o känt att hon slappnat av så fick hon gå o fixa sitt kaffe... på kvällen fick husse smörja in matte med hästaliniment.. yeeeehaaaaaa...  hon stönade o hade sej.. ont sa hon.. ont... o sedan tittade hon på mej o sa.. åhhhh.. du är snäll.. ja då slickade jag henne lite i ansiktet.. så blev hon nöjd o glad...

nu ska jag vila till smattrat av regnet mot fönstret.. nån långpromenad ska jag nog inte räkna med i dag..

haj o go baj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: