Välkommen hit till min blogg -

fredag 26 december 2008

dagen alla väntar på??

jaha.. så idag var det den dagen.. som alla pratar om.. en annan dag,. hmm.... o ändå har inget hänt.. matte säger alltid "en annan dag" jaha. o det är det i dag.. synd att man inte fört lista över allt som ska hända på en annandag...

jaja.. matte mår ju mest skräp idag.. hon har legat på soffan i natt.. nära till toa sa hon..  jisses vilket liv hon kan hålla på toa.. ett tag trodde jag att hon var i slagsmål.. men husse sa .. kom vi går o lägger oss.. matte är sjuk... kräksjukan.. aha.. ja det är ju inget kul att kräkas.. inget man skrattar år precis.. o det gjorde inte matte heller.. snarare tvärtom.. jag var nere o tittade till henne några gånger i natt.. o tur var det för jag hörde nåt där ute.. o jag satte igång o skälla... det gillade absolut inte husse.. han kom nerångande o morrade åt mej .. hmm.. jag bara passade, o det är inte så lätt när dom inte kan hålla sej på samma våning.. husse passade på att stänga fönstret så jag inte kunde stå o kolla ut.. hmm.. jaja.. det straffade sej när inte kattfan kunde ta sej in..

jag hörde att nån var på dörren o ryckte.. visst.. matte skrek efter mej att det var bara kattfan som ville in.. men jag blev arg o skällde... o .. hmm.. husse kom ner...... igen.... lite måttligt irriterad..

jaja.. natten gick . o det blev som sagt.. en annandag.. hmm

nu ska jag vila en stund innan vi ska gå o lägga oss.. jag får väl trängas med matte i sängen i natt..

natti

Coky

den bloggande cockerpoon

 

VISST JA

GRATTIS JONNAS MATTE PÅ FÖDELSEDAGEN

Inga kommentarer: