Välkommen hit till min blogg -

fredag 19 december 2008

Nosträning

DSC00986

igår så tränade jag matte lite.. ja samtidigt fick jag ju själv motionera mina luktceller

jag sa åt matte o gå en sväng i skogen.. o sedan gå tillbaka o ställa sej nånstans... hon gjorde det.. ibland så gör hon som man sger. fast det tog husse rätt lång tid att förklara.. för matte är ju lite envis o vill göra på sitt sätt o husse.. ja han är ju ibland inte ägare till nåt större tålamod..hmm

ja.. sedan tog jag husse i kopplet o gick en liten kisserunda.. ja det var jag som var nödig.. inte husse,,, sedan tog vi upp spåret där matte gått från början.. o sedär.. vad fanns det bakom ett träd??!! jodå.. en leksak..... min favorit.. slangen jag fick av Sandra o Niclas i våras o som jag nästan aldrig får leka med.. o där stod även matte.. ja hon trodde att hon gömt sej.. men jag kände nog lukten.... av korven hon hade i handen.. men min slang.. den var mer intressant.. sedan gick vi hem så jag fick lagt matte på soffan .. ja husse fick jag oxå lägga.. sedan la jag mej på golvet o var helt slut.... ni anar inte vad det tar på krafterna... att samtidigt spåra o samtidigt dra på husse..

inatt började det regna.. o det håller fortfarande på,.. tråkigt för då måste man torka sej när man varit ute..

Nu kommer Jonna..

hej då

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: