Välkommen hit till min blogg -

torsdag 18 december 2008

Snart Jul

det är snart jul o då kommer kanske tomten.. det har matte berättat för mej.. om tomten kommer eller inte beror helt på hur mycket han har att göra.. det är en prioriteringsfråga sa matte.. det finns många på jordklotet som verkligen behöver honom ??!!!! och dom som klarar av det får försöka lösa det här med julklapparna själva...jaha??!!

o hur många i min närhet vill ha en pinne? några halvtuggade löv...bättre begagnade tuggeben??!! ingen skulle jag tro.. inte av dom jag firar julafton med i allafall... men, jag får lösa det på mitt sätt.. jag får helt enkelt ge alla varsin julaslickk i ansiktet.. inte illa.. om jag ter nåt för mej riktigt gott innan så kanske alla bli nöjda??!!

I går var husse jättemycket rastlös... jag vet inte hur många gånger jag var ute o gick med honom... hmm.. en gång drog jag med matte oxå.. men jisses va tungt o dra på henne i backarna.. men husse har lärt sej.. han pinnade på rätt bra. så honom behövde jag inte ha kopplad... för han lyder rätt bra ändå.. han går fint när matte är med.. men henne får jag hålla kopplad så hon hänger med o inte stannar... vill ju inte slarva bort henne så här innan jul...

vi måste träna sök sa husse i går.. jaja.. vi får väl skicka ut matte okopplad så jag kan visa att jag verkligen kan hitta henne... husse är lite osäker..så i gåg kväll när matte gick bort på toa.. ja då sa jag åt husse att vi skulle gå ut  o gå efter henne.. o jag snusade ända fram till toadörren... hundar får ju inte vara i servicelokalerna o toaletterna. så jag fick bli utanför...

nu ska jag vila lite innan jag ska rasta husse på en långrunda.. när han nu kommer tillbaka.. han gick bort för att leka med Elvis husse en stund... hmm... jaja.. han hittar lekkompisar överallt den... o jag år väl sitta här hemma o hålla matte sällskap.. vilket betyder vila.............

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: