Välkommen hit till min blogg -

onsdag 10 december 2008

Tidig morgon

hmm.. min människosyrra Sandra skickade mess till matte vid sjutiden... med frågan.. är du vaken?? hmmmmmm ja skrev matte tillbaka... sedan ringde Sandra.. o då vaknade ju naturligtvis jag... hmm.. Laban, amstaffen som dom tar hand om .. hade sopat till med svansen så han skvätt blod lite här o där i sovrummet... ute på svanstippen.. ajaj.. jag ryser när jag hör det... ute på svanstippen hade han nog slagit i o sedan bitit lite så det var ett ordentligt sår.. jobbigt läge...  jaja.. nuvar vi i allafall vakna.. ja matte var vaken.. o vad gör hon då.. jo .. kliver ur vår varma goa säng o klär på sej.. går ner o fixar kaffe.. ok.. hon gäspar en hel del.. men va??!! vad ska hon uppe vid denna tiden att göra.. det är ju mörkt ute o då är endast husse vaken.. detta bådar inte gott.. eller.. kanske.... hmm... är matte uppe tidigt så blir det en hel del tid på soffan.. för henne. o då vet jag var jag har henne..!!!!! 

i går kväll skulle vi gå en liten sväng.. men tjo hopp... då fick matte upp farten o gick en lite längre sväng.. husse sa inget förrän vi var hemma.. då muttrade han.. det blev ingen lite sväng... hmm... aha.. varför han muttrade fattade jag sen.. det var nåt med bollar på tv.. men jag tror inte att matte genomskådade honom...

vädret idag är .. ruggigt.. o vått ute.. matte tvättade upp min reflexväst innan för den blev jättesmutsig i morse när jag o husse var ute o gick.. matte sa att vi skulle nog se oss om efter en o ha i reserv... aha??!! så hon tror att det ska bli en så regnig vinter??!!

nu ska jag vila en stund.. för matte ska nog sitta o kolla mailen.. sedan tror jag att vi dimper ner i soffan ... resten av dagen..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: