Välkommen hit till min blogg -

torsdag 1 januari 2009

God fortsättning på det nya året

matte sa att jag skulle skriva det överst.. måste ju vara artig o väluppfostrad hmm... e ja väl alltid??!!

gårdagen.. hmm.. undrar ni hur det var??!! det var ju nyårsafton .. ja alla kanske inte märkte eller hörde det.. "barnen" där ute på gatan fick all skulden här.. inte för att jag brydde mej .. men.. ja jag tog till det när matte hoppade lite väl högt.. jag blev lite rädd emellanåt att soffan skulle ge vika... hmm.. jag måste nog sätta henne på diet ett tag... bäst att jag tar hand om eventuella ostbågar i fortsättningen.. jag menar.. god fortsättning.. det menas väl att man ska få mycket gott??!!

ja till gårdagen.. vi njöt av dagen.. o när kvällen kom så kom även "han som gärna vill bestämma över mej..".. mattes o husses polare.. jag gillar honom.. men han var lite trög i går när jag försökte visa hur han skulle klia mej.. matte fick förklara för honom.. ja sedan åt vi rätt så gott.. jag fick lite kalvsylta o klyftpotatis.. köttet var för kryddat för min mage sa husse.. till efterrätt fick vi glass med varma hallon.. jag misstänker att matte glömt o töa dom.. så hon körde dom i micron.. men.. ja hon sa att dom skulle vara så.. jaja..

jag tog i allafall en kladd med yoghurt i stället.. utan hallon..

sen bara degade vi här.. husse slocknade i fåtöljen o dom andra glodde på tv.. sedan kom tolvslaget o då kunde ju ingen sova här.. så jag passade på o uppfostra mitt nya tuggeben... den enda gång jag blev lite irriterad på smällandet.. det var när dom smällde smatterband.. jisses va irriterande.. då var jag på väg ut o säga åt dom att dom skulle smälla allt på en gång så var det gjort.. för min matte tyckte att det var lite obehagligt.. ja "han som gärna vill bestämma över mej" hade med choklad så jag fick ju peta i matte en del i lugnande syfte.. sa hon.. hmm..

jag fattar inte hur människorna kan vara så korkade att dom smäller så mycket.. o sedan piper över ont om pengar,. köp ben til hundarna i stället.. o lite fisk till katterna.. så blir dom nöjda i stället för skräckslagna.. Mjau sa att hon var livrädd.. hon hade precis rensat öronen ju.. korkat gjort men måste ju göras ibland det oxå..

haj o gobaj från en D.A.P. lugn jycke..

coky den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: