Välkommen hit till min blogg -

tisdag 6 januari 2009

Sjösjuk - Tortyr

urk.. matte hon har hämnats på mej... hon säger att hon blir sjösjuk när jag ligger o kliar öronen på nätterna.. hmm.. vaddå sjösjuk.. dom har ju ingen vatten säng...  så för en stund sedan hände det........

matte hämandes..... med... öronrens.. inte bara en gång.. utan två gånger sprutade hon i denna vedervärdige sörjan... jaja.. hon rensade lite emellan. o jag fick lite godis.. men ändå... jag gillar det inte... tvi vale.. här går man och försöker sortera in tankarna i rätt fack så sprutar hon in skräpet så det blir totalkaos... jaja.. hon har säkert själv använt sej av öronrens.. för just nu känner jag mej som .... matte mellan öronen... hmmmm

jepp grannen mittemot... vi har haft halva strömavbrott på kvällarna.. det verkar ha blivit en tradition.. kallt väder halvt strömavbrott.. matte säger att när gudrun var här så hade vi inga strömavbrott.. men när kylan kommer så drar dom ner på vår ström.. hmm....

nu på morgonen var jag o husse ute på en riktig långpromenad.. o matte hon låg kvar i sängen ... hmm.. är hon rädd att den ska rymma eller??!! ja vi satte igång kaffe när vi kom hem o då kom matte  ner.. tror hon kände av kaffedoften..

i går var jag o husse med Figo o Miro uppe i skogen.. ja deras matte o husse var oxå med.. jisses va kul vi hade.. ja jag o Miro.. för Figo han tassade lite försiktigt.. Jag o Miro är bästisar.. jisses vilken kille.... helschysst!!!  gissa om jag var trött när vi kom hem.. o då hade vi gäster.. det var Kickas matte husse o ena människobror.. jag har ännu inte träffat Kicka.. men ska få göra det sen nån gång.. jag var uppe i soffan o luktade av dom alla tre.. coolt.. det verkar som om matte o husse har fler kompisar med hund än vad jag trott..

nu ska jag vila en stund för det tar på krafterna att köra runt med öronrens-fyllda-öron...

haj o gobaj .. leverpastaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: