Välkommen hit till min blogg -

torsdag 8 januari 2009

Snö igen

jaha.. så kommer det snö igen... lite bara men ändå.. o jag sitter inomhus.. o snön är utomhus.. matte har ännu inte kommit på att det kanske vore smart att klipa mej lite under o på tassarna.. hmm.. men det kommer väl....

Sandra o Niclas var här en sväng i går... o dom tyckte att jag var lugn??!!jisses.. då funkar visst D.A.P hela tiden.. cooooolt...

annars gjorde vi inte så mycket i går.. mest slappade.. måste göra så... ibland.. sa matte.. ibland??!! hmm.. man gör väl inte ibland alltid??!!

matte är nog lite frusen igen.. för igår plockade hon fram jättejättetjockt garn.. skulle göra fler tossor sa hon... tjockt garn inte många maskor o varv mumlade hon.. jaha??!! o för oss som inte vet hur man stickar då??!! blir nog bra med det oxå mumlade hon vidare.. då gick jag.. fattade att hon pratade med sej själv.. o då var det ju inte lönt att jag stod kvar o lyssnade...  eller rörde till det mer för henne..

Jag såg Märta häromdagen.. ja granntiken.. honhar oxå rexflexväst.. cooolt.. vi har likadana kläder.. nu fick jag se hur snygg den var på... hon kan verkligen posera Märta.. hon är så söt..

igår kväll överraskade vi matte Jag och Mysan.. vi gick bägge till köket när matte öppnade kylen.. o ställde oss vid varsin sida och såg ytterst söta ut.. åhhh sa matte o slet upp skinkburken... såååå gulligt.. ni båda på samma gång.. och så fick vi skinka..  Det var Mysan som kom på det.. mycket smart katt det där om man måste erkänna det.. hade vi gått en o en till köket så hade vi nog itne fått nån skinka.. men kom vi bägge o inte bråkade så fick vi.... hmm.. detta måste utarbetas mer... snart kanske jag kan få mitt snöre till kylskåpshandtaget så jag kan öppna själv... 

nu ska jag vila lite innan jag ska ut o busa i snön..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: