Välkommen hit till min blogg -

tisdag 20 januari 2009

Home sweet home

hem ljuva hem betyder det... sååå härligt att var hemma igen o sova i "sin" egen säng.. ja här hemma är det mycket lättare att ligga mellan husse o matte... man är liksom litemer på samma nivå om man säger som så...... här har vi ju en stooooor säng.. i husvagnen har vi två småååå sängar.. o var är mitten då??!! jo.. ligger man i mitten där så ramlar man antingen ner eller så är det lika bra att man lägger sej på golvet direkt..... jag har börjat med det senare.. lika bra att lägga sej nere med en gång så sover man bättre.... o ingen kan knuffa ner en....

Matte o husse pratade en hel del om denna dära .. katten som kom in till oss.. o rätt som det var så promenerade en stoooor gråvit katt förbi.. hmm.. det är Murre sa jag.. o han hälsar till dej matte... han säger att du ska titta ordentligt... hur han ser ut.. för han vill inte att du ska missbruka hans namn på andra katter.. sorry Murre sa matte..... visste ju att du fanns men inte hur du ser ut.. men nu vet jag .. sa hon... inte konstigt att katten som kom in i husvagnen såg så förvirrad ut när matte rusade runt o vrålade "lugn Murre.. ingen fara".. hmmmm.... han hette ju inte Murre... men det var troligt att det är Olgas bror som var o hälsade på...

Olga.. hmm har jag inte berättat om henne??!! hmm.. får väl göra det då.. Jo.. Olga är en katt som bosatte sej på Campingen förra vintern.. hon var i mattes o husses förtält en del.. JISSES.. dom drar ju till sej katter... nu när man tänker efter??!!??!!ja i allafall så var hon hemma hos dom o diskade lite i vintras.. fast.. då hette "hon" inte Olga.. utan Ola... hmm... o hon hette tydligen Ola ett bra tag.. tills nån förstående hankatt såg till att alla märkte att Ola inte var en han.. utan en hon... o det var nog när Ola fick en kull med ungar.. hmm.. ja då blev det Olga i stället..

ja det var historien om Ola - Olga.....

igår när vi åkte hem så var vi inom Linda o hennes kille.. hon hade gjort smörgåstårta.. o matte o husse åt som om dom aldrig sett mat förr.. själv fick jag en hel näve med leversnittar.. hon har oxå katter... Alien o Diablo.. dom bara stirrade på mej.. inte det minsta rädda.. hmm.... 

sedan var Sandra o en kompis här o hälsade på.. kompisen har en vovveflicka som heter Molly.. hon brukade leka med den hunden som Sandra hade ett tag.. o Mollys matte var helskön!!! hon busade o kelade med mej .. kunde inte släppa mej .. härligt!!!

nu ska jag vila innan jag ska fortsätta o kolla våra egna katter .. som är tjejer bägge två.. o sedan ska jag hålla koll på när Rottisen  Tyson går förbi.. jag brukar skälla lite på honom då..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: