Välkommen hit till min blogg -

söndag 25 januari 2009

Söndag = kattjagaredagen

ja.. jag har söndagen för just kattjagandet..  det är nåt speciellt med söndagar.. jag vet inte varför .. men det känns precis som om den dagen är avsedd för att jaga katter på..

jag började morgonen med att skälla ut Olga.. här hon gick förbi.. hon hade en mus i munnen.. hmm.. o gick förbi utan en blick på mej.. hälsade inte ens.. hmm... såna är tillåtna att jaga... sedan skällde jag en gång till på henne... när hon gick tillbaka mot skogen för att förmodligen skaffa hem fler möss... .. jisses va den katten är oartig..  kiseman brukar för det mesta vifta lite igenkännande på svansen så honom brukar jag inte behöva skälla på...

o när vi kommer hem??! vad har vi då .. jo Kattafan som jamar o går på.. i mina ögone ett helt lovligt objekt.. men.. där var vi inte alls överens jag kattfan o matte.. ibland känns det som om matte tar kattfans parti... hmm.. jaja.. matte gillar ju fisk.. o det ska ju en katt oxå göra har jag hört om.. men det gäller ju inte kattfan.. hon är inte så förtjust i fisk ju...

nåt skumt är på gång här i vårt hus.......

min bilbur står i tv-rummet.. där min korg brukar stå... vad händer??!! bara för att du ska vänja dej mer vid buren säger matte... jag har försökt med att få in buren jättelänge sa matte.. men.. husse du vet.... lyssnar ju inte på mej.. men så i går.. så sa Shaddes människosyrra... ja det är Boss matte.. att ni kanske skulle ta in buren .. jaja.. o henne lyssnade husse genast på.. hmm... vi måste nog topsa till öronen på honom o köra öronrens... nån dag.. får ta det oxå med veterinären när jag ska dit o få min ett års spruta...

nu ska jag gå ner o se om jag inte kan komma åt att jaga en katt..

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: