Välkommen hit till min blogg -

tisdag 27 januari 2009

GRATTIS

På vår födelsedag!!! alla mina syskon och jag!!

Matte o jag mms.ade min syrra Stella för en stund sedan.. hon skulle få sin spruta idag.. o jag ska få min i morron... hmm.. mycket som händer i morron... både spruta o nåt annat som jag ska vara på redan vid halv 8 - 8... matte säger att jag blir stor då..o kan umgås med alla hundar alltid.. även med tikar som luktar gott.. jisses.. hon är kryptisk min matte..

hon vill absolut inte berätta vad som händer i morgon... undviker nästan helt att prata om det... hon säger att dit vi ska.. där har jag varit förr.. o att där finns många andra djur oxå.. och att jag absolut inte får göra nån katt upprörd.. hmm.. ska jag på Zoo kanske??!! jisses.. detta blir spännande.. matte säger oxå att jag inte ska äta nåt innan vi åker dit..jisses..måste vara nån fest av nåt slag.. med massor av snacks.. korv o köttbullar o annat gott.. jaja.... bara att vänta o se...

idag har jag bara tänkt njuta av min ett-årsdag.. matte sa att vi ska festa till det i helgen i stället.. bara ta det lugnt idag..  det låter bra.. för jag fick ju ett nytt tuggeben i går när husse var o hämtade en säck mat åt mej.. nu går jag på foder för inte-valpar.... det är större matbitar.. så nu kanske jag får ha maten i fred för mysan... ja hon brukar sitta o tugga vid min skål...  gissa om hennes päls är fin!!!! tjock o lurvig.. nästan som en cockerpoo........

 

nu ska jag ta o tugga lite på mitt tuggeben..

baj baj... jag skriver nog inte förrän i morgon eftermiddag.. när jag kommit hem.. från vad-det-nu-kan-vara- för-nåt.. hmm

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Jag är rädd för att jag vet vad matte håller på med. Men jag och Therese är helt på din sida. Jag ska resa bort men idag kom jag ihåg Coky!!! Så bara Therese får lite fart på sina människor tassar så kommer det en överraskning. Skulle nog behövt låna dig, när jag åker till Vimmerby. Matte vet precis varför kram Änglamora