Välkommen hit till min blogg -

torsdag 15 januari 2009

Sandra o Jag

igår hade jag och Sandra några timmar för oss själva.. "syskonmys" kan man nästan kalla det... o vad gör hon??!!jo hon sitter först så fint i soffan där jag satt henne.. hon fick ha mattes stora dator.. för hon tycker att pysslingen är så pyttig... rätt som det var så for hon upp.. muttrade nåt om tråkigt o rastlös..

sedan gjorde hon nåt som skrämde mej lite faktiskt......

hon högg tag i dammsugaren och började köra fram o tillbaka.. hmm.. rastlös??!! tänkte hon inte på att hon hade en hund att gå ut med.. men.. med tanke på hur hon körde med dammsugaren så ... ja jag tog det säkra för det osäkra och tassade upp på ovanvåningen.. det kändes lite hotfullt.. hellre ensam och rädd än tillsammans med en rastlös människosyrra.. som dessutom har lite städdille.. jisses.. va hon gick loss... menjag lät henne hållas ... för då visste jag att matte slapp göra det.. o hon stönar alltid så mycket när hon städar.. om att det gör ont o sånt..

när jag kom ner hade Sandra gjort jättefint i köket och torkat av inne på toa... o muttrade nåt om mycket damm på detta stället.. ja??!! enligt vad jag fattat så flyttade hon hemifrån för nåt år sedan... o visst måste det väl bli lite dammigt på den tiden,,, eller??!!

sedan vilade vi o gosade lite i soffan... jag fick hålla i henne lite då o då när jag kände att det började rycka i hennes rastlösa kropp.. men... det gick bra.. jag fick henne rätt lugn till slut.. o då.. kom husse o matte hem igen till oss...

matte var jätteglad att ha fått städat lite.. kändes precis som när Sandra bodde hemma sa hon.. härligt...

sedan damp matte o husse ner o vilade.. ja husse var ute o körde lite.. först.. kolla brandstationen sa han..

nu ska jag passa på o vila.. man vet aldrig vad som ska komma .... jag funderar över att sätta upp ett schema så att jag kan kollla av vad som ska hända under dagen.....

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: