Välkommen hit till min blogg -

lördag 24 januari 2009

Blåst

ja varje gång man gick ut i går så blev man genomblåst... matte kallade det storm.. jaja.. nåt man tydligen måste genomgå.... här i världen.. matte säger att det finns alltid nån som har det sämre.. så man ska inte klaga, hmm,,, o det kommer från matte .. som bara klagar o går på.... ibland.... för det mesta ´kan man nog bara kalla det för att gnälla....

det har regnat ordentligt tillofrån i natt.. har jag hört mellan snarkningarna här.. jisses vilket liv dom dära båda kan hålla....  inte nog med det utan nu börjar även husse bli lite snorig. vet faktiskt inte vad jag ska göra med dom... jag fick i allafall matte att gå in på apoteket häromdagen o handla Berocca.. kanske vitaminerna får dom o piggna till.. matte påstår att det går inflluensa.. hmm.. går??!! jag håller koll men har inte sett nån influensa gå förbi nånstans... slår till när man minst anar .. mumlade matte förklarande.. jaja.. men en hund medd min nos ska väl kunna upptäcka en influensa... baciller mumlade matte igen.... hmm.. o det är??!!!!??!!

baciller är elaka.. berättade matte.. ja..??!! jag kan nog känna osen av nåt elakt.. baciller är pyttepyttesmå.. hmm... mindre än mattes dator pysslingen?? mycket mindre.. baciller virus.. ja sånt skit.. jaja.. då börjar jag förstå... men .. kan man möjligen lägga in ett antivirusprogram på mattar o hussar??? matte säger att det kallas vaccination.. hmm.. jaja.. jag ska höra med veterinären när jag får min ett-årsspruta om hon har nåt effektivt för snoriga hussar o mattar...

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: