Välkommen hit till min blogg -

lördag 10 januari 2009

Fläckvis halka

igår var det is... på sina ställen på morgonen var det is överallt.. hmm varje gång matte stack en fot utanför dörren sa husse.. det är halt... jättehalt.. jaja.. hon hade väl märkt det när hon landade.. eller...

vi var och hälsade på hos Jonna i går.. kul. fast hon satt i sin bur o kurade ända tills husse klippte hennes klor.. då såg vi mer av henne igen.. jag hade enbart kul.. åt lite av jonnas torrfoder.. o fick lite skinka av jonnas matte.. o jag hittade ett smaskigt tuggeben.. men då kom jonna fram.. det var hennes.. men hon gillade inte det när hon fått det.. men min matte sa att när jag tuggat lite på det så kanske det duger.. annars skulle jag får det..

idag ska vi bara njuta av lugnet... kanske jag o husse tar med matte på en liten promenad för idag är det inte så isigt varken i luften eller på marken.. hon skulle nog må bra av lite luft ... jaja.. vi får se hur hon uppför sej.. annars får hon ligga kvar på soffan... då vet vi var vi har henne....

nu ska jag se vad det blir för gott till frukost.. känner mej lite sugen.. på annat än torrfoder ...

haj o gobaj.. leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: