Välkommen hit till min blogg -

söndag 11 januari 2009

Lugn helg

ja helgen har varit vansinnigt lugn.. men jag har saknat Shadde min kompis... fick springa av mej ordentligt när jag kom hem i stället.. vi har haft myskväll i husvagnen både fredag och lördag kväll.. matte husse o jag.. härligt o ha bägga samlade .. det är så lätt när man är i husvagnen.. dom kan inte gömma sej nånstans.. även om husse är lite rymningsbenägen av sej.... matte har sagt att det finns nog nån sort sökare eller annan anordning så man har bättre koll på honom. men.. sedan sa hon att han går inte så långt ändå... i så fall tar han mej med sej.. ja.. mattar o hussar har lite svårt med lokalsinnet ibland har jag hört..

matte kan ju nästan gå vilse här hemma.. men.. i husvagnen är det inte så svårt..

jag vinkade på Kiwi i i förmiddags.. det är softisen som bor vid andra sidan av vägen... hon är snygg hon... o verkar vara rätt väluppfostrad.. kanske man ska flirta in sej lite där.....

nu är all snö borta.. har jag sagt det?? matte tycker att det är härligt.. hmm... jaha.. o jag då??!! tyckte faktiskt att det var rätt roligt med snön oxå... härligt o göra snöänglar i ... när snön töar så har jag lärt mej att då blir det gegga av det hela.. o då får man duschas med vattenkannan... hmm .. jag kan tala om att det är faktiskt skönare än man kan tro.... bara man kan rusa direkt in efter duschen.. o värma sej ...

ja som ni förstår så är detta nåt jag varit med om i helgen.... husse kallade på matte när vi hade gått en sväng på vägen... han sa inget utan hon fattade direkt vad det handlade om o kom ut o höll mej.. så kom husse tillbaka med vattenkannan i härligt ljummet vatten... dom spolade av ben o mage på mej.. sedan sa matte att jag skulle rista på mej.. jaja.. klart jag löd... matte börjar bli rätt skicklig på att skutta undan från det våta.. denna gången så stänkte det knappast på henne..

nu ska jag ut o gå med husse -... han behöver komma ut lite... en lång sväng för vädret är mysigt.. solen tittar fram.....

bbaj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: