Välkommen hit till min blogg -

tisdag 13 januari 2009

Regn o rusk

ja idag är det ruggit väder ute.. det började regna i natt.. man hörde att det slog mot fönsterna i sovrummet.. då körde jag mitt huvud under husses säng.. lyssnar hellre på mattes o husses ljud än regnet som trummar mot rutan...då blir man ju kissnödig som matte brukar säga..

i eftermiddag ska vi köra iväg matte till tandläkaren.. hon ska dra ut en rot.. ja tanden bet hon ju sönder redan i somras .. den sprack.. o tandläkaren bröt av den lösa delen.. sedan ramlade även den biten som var kvar.. men matte sa att det var ingen fara för den var rotfylld.. när hon var hos tandläkaren sist så lagade tydligen tandis en annan tand.. o hon fick ny tid.. precis innan jul.. men den ändrade matte.. till tiden idag.. jaja.. hon var väl inte säker på att hon kunde tugga gottgott utan just den roten.. men idag ska den i allafall åka ut.. jag har lovat husse att ta kvällspasset med matte i kväll.. så han slipper menar jag.. vi tror att hon kan bli rätt gnällig.. husse sa att hon har varit med förr ... o han oxå.... jisses.. o jag som lovade ta hand om henne.. hmm.. vad har jag gett mej in på.. jag får väl hämta en katt o lägga på hennes kind.. katter värmer har jag hört..

på tal om katter....

vet ni vad kineserna har sina kattskinn till???

tja.. som dom flesta andra har dom katterna i det........

nu ska jag gå ner o lägga mej på soffan innan matte hinner dit..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Tokpelle!!!

Klart matte citat!!!
Vad du än gör,så låt "Kattfan" sköta mattes tandhål. Håll dig på avstånd, peppkramar Änglamor