Välkommen hit till min blogg -

söndag 4 januari 2009

Upp o ner

hela tiden.. ja temperaturen alltså... idag är det 7 minusgrader ute.. matte bara stönar.. trodde den var slut.. vintern.... så tar hon lite mer kaffe.. varmt sger hon.. vill ha värme.. jaja säger husse du ska få både värme o ömhet så fort jag får tillfälle o hittar ett  varmt element som jag kan knuffa dej in i, då blir du både varm o öm.. du är dum säger matte till husse.. jisses att dom bara orkar hålla på o munhuggas.. det är ju som att glo på tennis....

vi hade myskväll i går.. satt o tittade på tv.. ja matte la ju patians som vanligt på pysslingen.. o sedan tuggade vi popcorn... cooooolt.. matte berätta vad som kan hända om man gör popcornen i en stoor gryta o glömmer lägga på locket.. jaja.. hon talade av egen erfarenhet antar jag.. mm sa hon.. det har ju hänt.. men bara lite... jag tror jag ska övertala henne att göra popcorn i stor gryta o sedan se till att vi ska bort från spisen innan locket är på.. det låter mysigt.. hmm sa matte o då måste man städa ju.. men hallå... vad har dom egentligen sin hund till... jag kan ju faktiskt hjälpa till...om det gäller nåt gott i allafall.. annars har jag nog annat att göra..

'nu ser jag att shadde är ute.. hanhar en egen liten flicka på 6 år eller nåt. en söt liten tjej.. det är Shaddes systerdotter tror jag.. måste se om hon är god att slicka på... o leka med Shadde en stund måste jag nog oxå

bye

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Hälsa du matte Coky att i Nynäshamn är det -12C. Kram snorig men ej smittsam Änglamor