Välkommen hit till min blogg -

onsdag 7 januari 2009

Snö !!

det är vitt ute.. jättevitt.. men.. snön är lite hård på ytan...Matte sa att den var mjuk när den ramlade ner.. o den ramlade ner när jag gått o lagt mej i går kväll.. hmm.. att jag kunde missa det??!! jag hörde inte ett knäpp utifrån.. hmm.. jo jag hörde grannbarnen .. aha.. dom måste ha märkt att det snöade .. det var därför dom var ute så sent..

vi har varit ute på gräsmattan.. hmm.. vita gräsmattan... o busat runt lite.. husse hade kameran med sej.. men .. inte den digitala sa han när vi gick in.. o det betyder att det inte går att se bilderna direkt.. hmm.. jaja.. matte får väl ta med sin kamera nästa gång.. ingen ordning o reda i detta huset inte...

Varför vill inte mina katter leka med mej?? jag tycker att det är stenjobbigt att hålla på o försöka få igång dom.. dom är så svårflirtade.. matte säger att jag är för efterhängsen.. hade jag inte varit det så hade dom nog velat vara i samma rum som mej.. hmm.. jag har sett på "animal planet" att katterna leker med sina hundar.. o har jätteroligt.. men mina katter fattar.. ingenting... jag tror dom är högfärdiga.. vill inte damma ner pälsarna.. hmm.. får nog ta detmed matte nåndag att vi kanske borde rasta dammsugaren lite oftare..  katterna verkar vara rädda för dammråttorna nr dom yr omkring..

nu ska jag lägga mej o vila.. snön som fastnade undermina tassar påminner mej om att det är högst troligt att matte plockar fram saxen... o klipper mej lite här o där.... o då vill jag ha krafter kvar så jag kan driva henne till vansinne

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Sötnos det är du det Coky,hur dåligt jag än mår(Har samma som matte du vet) Så ger du mig alltid ett leende, slick på dig från Änglamor