Välkommen hit till min blogg -

onsdag 14 januari 2009

onsdag idag eller??

jisses va dagarna går snabbt.. o jag funderade över en sak... JONNA.... !!! är det i dag du fyller år??? GRATTIS i så fall...  jag tror att det var nån dag denna veckan.... jag lyssnade egentligen inte så noga utan var säker på att matte o husse lyssnade.. men.. dom verkar som vanligt rätt nollställda..

jag har precis skickat husse till fotvård.. kände att jag inte riktigt klarade av hans stenhårda o raspiga hälar...  så nu får han känna hur det är när någon klipper o donar i tassarna... jag hörde att han tog bilen.. jaja.. skorna kommer säkert att bli för stora.. han ville väl inte riskera att tappa dom om han gick hem...

igår var matte hos tandläkaren.... behöver jag tala om att den timmen hon var borta.. den var lugnet före stormen... hmm ... hon fick sin gamla rot utdragen... hon kom hem o hade en stor bomullsstång i munnen.. såg vansinnigt löjlig ut.. men.. det berättade jag inte för henne utan slickade henne lite lätt i ansiktet o sa att hon var så fin o duktig sååååååå... vita lögner kallas det... o dom får man ta till ibland för att inte göra nån ledsen.....  jag kör med såna rätt ofta till matte.. .......

hon var inte fullt så gnällig som jag trott hon skulle vara.. med tanke på att husse flydde fältet.. så att säga... matte satt snällt vid sin lille pysslingsdator och la patiens.....  kollade lite på tv.. o stönade...

tills....

hennes mage kurrade.. ja den gör det ofta.... så for hon ut i köket o satte över tevatten... sedan stod hon en lång stund o glodde in i kylen... hmm.. trodde hon att vi hade en tv där inne eller??!! sedan tog hon fram en bytta med mjukost och en sked... tog lite på skeden o in vid ena kinden o drog av mjukosten.. mmmmm.. sa hon ......gott... hungrig.. sedan åkte det in en sked med kaviar.. o en skiva ost.. sedan sa hon..aj... inte bra.... gick till soffan o la sin patiens... värre än så var hon inte..

nu ska jag njuta av lugnet.. för i eftermiddag kommer Sandra hit.. jag ska passa henne några timmar har jag lovat... för väl sätta henne oxå framför datorn så det blir lugnt här..

haj o gobaj.. leverpastaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: