Välkommen hit till min blogg -

fredag 23 januari 2009

Biiiiig trouble.... doggen

ja ungefär så sa husse för en stund sedan när jag "lekte" med Mjau... den katten är ju segare än matte på morronen.. här kommer man in i pysselrummet o ska ställa stolen till rätta för att matee ska sitta bra.. o vad ligger där o päser på hennes stol??!! jo kattfan.. !!?? jag sa åt henne att det var bäst att hon genast flyttde på sej för annars skulle hon bli platt-katt när matte kom o satte sej .. om inte matte såg henne vill säga.. hmm.. o matte såg henne givetvis.. jaja.. bättre tur nästa gång... matte lyfte bort kattfan från stolen till den andra stolen.. o då började jag prata med henne.. det blev en rätt vild diskussion från min sida.. hon bara blinkade o glodde.... lite triumferande faktiskt.. hmm.. den katten går mej på nerverna..

men ... ja husse kom o drog bort mej... o då passade kattfan på att smita ut.. jaja.. synd om henne .. då får hon snö på tassarna..

för vintern kom hit igen i morse.. snö!!! inte så mycket.. men det räckte för att få upp matte ur sängen redan strax efter 8ö... ja jag berättade inget för henne om snön.. utan jag lät henne liksom få uppleva det..

jaja.. jag erkänner.. jag torkade inte tassarna innan jag rusade upp till matte i sängen.. o ja... jag knep lite extra med tårna för att ingen snö skulle trilla av på vägen till sängen..  inget fel i det??!! jag fick ju upp henne innan halv tio.. det var inte i går precis som det hände....!!

nu har jag annat att göra.. bye bye

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: