Välkommen hit till min blogg -

fredag 2 januari 2009

Minus 9 grader ute!!!

ja så sa matte idag när hon väl vågat komma fram från alla täckena.. ja sa kanske är lite fel att säga.. hon snarare utbrast det.. i vilda skakningar.. sedan såg hon hur kallt det var inomhus.. hmm.. 16 grader i köket.. jisses då såg jag  hur pälsen knottrade sej på henne..går o duschar sa hon .. gick ner i källaren. hmm stängde dörren om sej.. hmm.. vaddå??!! stänger dörren framför nosen på mej.. hmm.. sedan satte hon igång o duscha.. det var så varma vattenångor sipprade ut runt dörren.. men hon lät nöjd där inne.. mmm sa hon .. varmt... sedan hörde jag hur hon skrapade av golvet o kom mot dörren... hon såg rosig o varm ut.. men.. det varade inte så länge...när hon kom upp igen så började hon huttra så smått igen... kalllllt mumlade hon... kafffffe....  o husse hade ju naturligtvis fixat kaffet så hon fick sitt kaffe o sedan såg hon lite piggare ut.. jag hade satt fram hennes morgontofflor så att hon inte skulle bli ännu kallare om fötterna..

saken är den att vår värme är elak mot oss.. nåt är fel nere i pannan.. husse ska ringa o prata med dom som vet snart... husse och matte har legat med dubbla täcken på sej inatt.. jisses det var svårt o slicka fram dom.. som tur var så ringde Linda klockan sju o då var matte tvungen att sträcka fram en hand ur sänghalmen.. så jag såg ungefär var hon fanns.. det var bara att följa mattedoften..

Mjau kom in för en stund sedan.. jisses va kul vi hade då.. vi lekte följa katt .. hmm ja jag lekte det i allafall.. hon lekte snarare irriterad springande katt.. hon är såååå feg den katten.. när hon känner att jag närmar sej så springer hon upp i sovrummet o kastar sej upp på garderoben o sedan sitter hon där o vrålglor på mej..

det är bara att inse.. våra katter vill inte alls leka med mej.. det känns faktiskt lite taskigt .. för jag vet att Måns leker med Saga... Måns är katten som bor ho Saga.. en stooooooor enormt stooooor orange katt..., men han är snäll den katten.. matte säger att han kastade en liten hund som heter Alice över axeln en gång när dom var där.. så h an är stakt oxå den dära Måns...

nu ska jag jaga Mjau lite mer så vi håller värmen...

haj o gobaj o glöm inte mössa o vantar.. själv har jag önskat mej en skinnpaj.. eller vad domsa att det heter.. verkar i allafall väldigt coooolt

 

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Uj Coky,vilken tur att du har päls. Skinnpaj är inte så varm jag har en,din päls är mycket bättre. Jag hade en dam(Vovve) här på nyårsaftonen, du får titta på min blogg. Hon var inte det minst rädd för smällarna. Tyckte människorna var fåniga smälla bort så mycket goda tugg ben. Sen sov hon i min soffa istället. Gillade Jonas,han gav henne rostbiff, klart godkännt. Kram Änglamor som hoppas ni får fart på er panna.