Välkommen hit till min blogg -

onsdag 20 augusti 2008

Total kalabalik

Det började i morse.... husse sprang här fram o tillbaka.. snörvlade o hade sej.. han är jätteförkyld.. men det var ju inte det värsta.. Telefonen fungerade tydligen inte.. och det var nog inget med det..

MEN

så kom han på att inte internet heller funkade då.. DÅ var det illa.. han var uppe o väckte matte oxå som flög upp .. ovanligt snabbt om jag får säga det.. kanske berodde på att kattfan kom upp där..

matte fullkomligt rusade ner och startade sin dator.., hmm.. trodde hon inte på husse eller??!! hon stirrade på modemet och blängde på telefonen..

sedan tog hon lugnt fram dosan hon använder i husvagnen och kopplade upp sej på nätet och felanmälde hos Telia.. sedan ringde hon när dom öppnat och felanmälde en gång till.. o då rusade hon runt o letade en telefon som sitter fast.. suck o stön.. det är ju bara o inse att det är tyst o lugnt utan telefon,.,.

sedan..

var hon ju tvungen att lugna ner sej med en liten godis bit från skålen i tv rummet.. och vad händer.. hon rusar ut i vasken o spottar o fräser som världens katta.. jag sprang naturligtvis efter för att se vad som hände.. o vet ni vad???!! hon hade tuggat av vad där var kvar på tanden hon spräckte härom veckan.. hon bara suckade o berättade för mej att nu skulle det inte samlas så mycket skit i den mer... o hon skulle ju ändå till tandläkaren nästa vecka..  så nu är stora frågan.........

KOMMER KANSKE TANDFEN NU DÅ????? nu har matte två tandbitar o jag har massor av små tänder i skåpet..

i går kväll var jag o matte ute på gräsmattan o lekte..  matte la undan min bollslamsa och sedan så gick hon runt o kallade o bad mej stanna kvar o stanna o en massa andra tokigheter.. upp o lek var det som var roligast..

nu är jag trött.. måste vila nu..

Eder goe jycke vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: